اظهارات جدید مقام اروپایی در رابطه با روسیه+جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۲۳:۳۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۳۸۱۶
اظهارات جدید مقام اروپایی در رابطه با روسیه+جزییات
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مطلبی با اشاره به تحولات اخیر در جریان سفرش به روسیه، مدعی شد که مسکو نمی‌خواهد از فرصت مذاکره با اتحادیه اروپا استفاده کند.

به گزارش برنا؛ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مطلبی به سفر خود به مسکو و آینده روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا پرداخت.

وی در این مطلب که در وبسایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده، نوشت: «من تازه از سفر بسیار پیچیده به مسکو که طی آن درباره روابط روسیه و اتحادیه اروپا بحث شد، بازگشتم. این روابط برای چند سالی در سطح پایین بوده و حتی پس از تحولات اخیر که در ارتباط با مسموم ، بازداشت و محکوم کردن "الکسی ناوالنی" بوده و همچنین بازداشت هزاران تظاهرات کننده، وخیم‌تر شده است.»

بورل اضافه کرد: «هدف از این ماموریت ابراز مستقیم محکومیت شدید اتحادیه اروپا درقبال این حوادث بوده و رسیدگی به این امور از طریق دیپلماسی و بررسی روند سریع وخیم شدن روابط با روسیه و همچنین کمک به آماده سازی مذاکرات شورای اروپا درباره روابط اتحادیه اروپا و روسیه بوده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «یک کنفرانس خبری تهاجمی و اخراج سه دیپلمات اروپایی در جریان دیدارم، نشان داد که مقامات روسیه نمی‌خواهند از این فرصت برای داشتن مذاکرات سازنده‌تر با اتحادیه اروپا استفاده کنند.»

وزارت خارجه روسیه روز جمعه و همزمان با سفر بورل به این کشور اعلام کرد که مسکو سه دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را که در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از «الکسی ناوالنی» مشارکت داشتند اخراج کرده است.

الکسی ناوالنی، چهره غربگرای مخالف دولت روسیه اواخر ماه گذشته به محض ورود به فرودگاه مسکو از آلمان بازداشت شد و در پی آن روسیه شاهد برخی ناآرامی‌ها بوده است.  

پیشتر هم دولت آلمان، روسیه را به مسموم کردن وی متهم کرده بود. در حالی که روسیه این ادعاها را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود سم در بدن او را نشان نداده است.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب دولت روسیه قرار گرفته بود و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز