غریب آبادی:

سیاست خارجی مستقل، یکی از مظاهر انقلاب اسلامی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۲۱:۲۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۵۰۵۹
سیاست خارجی مستقل، یکی از مظاهر انقلاب اسلامی است
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین شکل گیری یک سیاست خارجی مستقل، فعال و مبتکرانه را یکی از مظاهر اصلی انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش برنا، کاظم غریب آبادی روز سه‌شنبه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با انتشار پیامی که در اختیار دفتر ایرنا در لندن قرار گرفت ، گفت: ما هر ساله در این روز گرد هم می آییم و سالگرد انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیریم. امسال به دلیل همه گیری کرونا، روز ملی ایران را بصورت آنلاین برگزار کردیم. 

وی افزود: چهل و دو سال پیش، با فداکاری های مردم ایران و تحت رهبری شخصیتی بزرگ در تاریخ کشور حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ (۱۳ فوریه ۱۹۷۹) به پیروزی رسید.

سفیر کشورمان، استقلال، آزادی و  جمهوری اسلامی را سه خواسته اصلی ملت ایران نام برد و تصریح کرد: نظام و ملت ایران تلاش ها و فداکاری های بسیاری را طی چهار دهه گذشته برای تحقق آن ها انجام داده اند. انکار هر نوع سلطه خارجی نیز از اصول بنیادین انقلاب اسلامی ایران بوده است.

غریب آبادی افزود:‌ ایجاد یک نظام حاکمیتی مردم سالار مبتنی بر آموزه ها و ارزش های والای اسلامی و عناصر فرهنگ ایرانی، یکی دیگر از اهداف مردم بود که با تأسیس جمهوری اسلامی از طریق همه پرسی برای تعیین نظام حاکم بر کشور و مردم ایران محقق شد که در نتیجه آن، زنان و مردان در ایران برای اولین بار سرنوشت خود را تعیین کردند. 

وی اضافه کرد: بدون شک، علاوه بر دستاوردهای عظیم در حوزه های مختلف در طول چهار دهه گذشته، یکی از مهمترین مظاهر انقلاب اسلامی، تغییرات در زمینه سیاست خارجی ایران بوده است که منجر به شکل گیری یک سیاست خارجی مستقل، فعال و مبتکرانه بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و دو ستون مستحکم و غیر قابل انکار یعنی عدم دخالت در امور دیگران و عدم اجازه دخالت دیگران در امور داخلی کشور، شده است. 

سفیر کشورمان که نقش خطیری را در دفاع از حقوق جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ایفا می‌کند ، خاطرنشان کرد: ما بر اساس این ارزش ها، به طور خستگی ناپذیری در سازمان های بین المللی مختلف مستقر در وین تلاش می کنیم تا چندجانبه گرایی، حاکمیت قانون و همکاری بین کشورها را در زمینه های مختلف، از فناوری هسته ای گرفته تا فضای ماورای جو، ارتقاء دهیم. 

وی افزود: ما همچنین سعی می کنیم تا هر نوع تحمیل یکجانبه، از جمله اقدامات زورمدارانه و تحریم های یکجانبه را که برخلاف قوانین بین المللی می باشند، رَد کرده و با آن ها مخالفت کنیم.  من از همه شما می خواهم که در این تلاش، به ما بپیوندید. 

غریب آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد که «سال آینده بتوانیم دوباره برای جشن این روز پیروزی، کنار یکدیگر جمع شویم.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز