آلمان زیرپای اسرائیل را خالی کرد!

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۲۳:۳۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۵۰۹۳
آلمان زیرپای اسرائیل را خالی کرد!
وزیر خارجه آلمان در رشته پیامی توییتری صلاحیت دادگاه جنایی بین‌المللی برای بررسی جنایت‌های ارتکاب شده در اراضی فلسطینیان را زیر سوال برد.

به گزارش برنا؛ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان شامگاه سه‌شنبه دیدگاه کشورش درباره صلاحیت قضایی دادگاه جنایی بین‌المللی برای بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی را زیر سوال برد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «دیدگاه حقوقی ما در مورد صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی درباره جنایت‌های ادعایی ارتکاب شده در سرزمین‌های فلسطینی بدون تغییرباقی مانده است: به دلیل عدم وجود عنصر دولت فلسطینی که مورد نیاز قوانین بین‌المللی است، دادگاه جنایی بین‌المللی صلاحیت قانونی رسیدگی به این موضوع را ندارد.»

وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: «موضع ما در کل درباره دادگاه جنایی بین‌المللی بدون تغییر باقی مانده است. از زمان تاسیس این دادگاه، آلمان یکی از بزرگترین حامیان آن بوده است. ما از تشکیل دولت آتی فلسطینی به عنوان بخشی از راه‌حل دو دولت مذاکره شده توسط اسرائیلی‌ها و فلسطینیان حمایت می‌کنیم.»

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه تلفنی با وزیر خارجه آلمان گفت‌وگو کرد.

اشکنازی با انتشار این مطلب در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که در این تماس تلفنی درباره دیدگاه رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیم دادگاه جنایی بین‌المللی صحبت شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «من در این تماس تلفنی شفاف ساختم که این تصمیم چشم‌اندازهای پیشبرد صلح را نابود کرده و افراطی‌ها در منطقه را تقویت می‌کند.»

دادگاه کیفری بین‌‌المللی (لاهه)، اخیرا، در اقدامی رأی به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی داد.

رسانه‌ها، جمعه‌شب، به نقل از دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش دادند که این دادگاه رأیی صادر کرده که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز