سفیر روسیه:

آمریکا هرگز استراتژی‌های خود درباره سوریه را در دوره بایدن تغییر نمی‌دهد

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۵:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۵۷۲۸
آمریکا هرگز استراتژی‌های خود درباره سوریه را در دوره بایدن تغییر نمی‌دهد
سفیر روسیه در دمشق تاکید کرد، واشنگتن به فشارهای خود بر دمشق ادامه خواهد داد و به طور کلی هرگز در دوره ریاست جمهوری جو بایدن استراتژی‌های خود درباره سوریه را تغییر نخواهد داد.

به گزارش برنا، الکساندر یویموف، سفیر روسیه در دمشق در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی اظهار کرد: فکر می‌کنم صحبت کردن درباره برنامه‌های دولت آمریکا درباره سوریه زودهنگام است اما اساسا اینکه انتظار داشته باشیم آمریکا در سیاست خود درباره دمشق تجدیدنظر کند، سخت است و احتمالا فشارهای آمریکا بر دمشق ادامه خواهند داشت.

سفیر روسیه در دمشق گفت: آمریکایی‌ها بارها خود تاکید کردند که حضور ارتش آمریکا در خاک سوریه از ابزارهای اصلی واشنگتن در این زمینه است.

یویموف در ادامه تاکید کرد: حضور آمریکا در سوریه چه در شرق فرات و یا در التنف غیرقانونی است و باید پایان یابد چرا که به دولت سوریه اجازه نمی‌دهد از منابع طبیعی خود استفاده کند و همچنین مانع از حاکمیت مسؤولان سوری بر تمام خاک این کشور شده و رویکردهای جدایی‌طلبانه را در شمال شرق این کشور تقویت می‌کند.

به گفته این سفیر روس، حضور آمریکا مانع از این می‌شود که دولت سوریه به وظایف امنیتی خود به ویژه در مناطق بیابانی شرق این کشور عمل کند و همچنین درباره حمایت آمریکا از گروه‌های مسلح فعال در اردوگاه الرکبان در التنف سوالاتی ایجاد می‌شود.

او افزود: وضعیت اسف‌بار زندان‌ها و بازداشتگاه‌های واقع در مناطق تحت حاکمیت آمریکا در آن سوی فرات واقع در شمال شرق سوریه جایی که مشکلات انسانی جدی وجود دارند، ادامه دارد.

 

نظر شما