وزیر خارجه قطر:

روابط دوحه و آنکارا راهبردی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۰۹:۳۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۳۵۸۶۷
روابط دوحه و آنکارا راهبردی است
وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد که پیوندهای کشورش با ترکیه راهبردی است و دوحه از آنکارا به سبب حمایت از آشتی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس قدردانی می کند.

به گزارش برنا، شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در کنفرانس مطبوعاتی با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه ای خود گفت که قطر برای روابط با ترکیه اهمیت بسیاری قائل است و پیوندهای دو کشور در حوزه های مختلف راهبردی است.

او افزود: همکاری های دوحه و آنکارا در همه سطوح و زمینه ها از جمله در حوزه های سیاسی و اقتصادی همواره ممتاز بوده که این بیانگر وجود روابط راهبردی و تحول عمده و بزرگ در همه عرصه ها میان دو کشور است.

وزیر خارجه قطر همچنین با تشریح دستاورهای ششمین نشست کمیته عالی مشترک میان قطر و ترکیه که در ۲۶ نوامبر گذشته برگزار و منجر به امضای ۱۰ توافق در زمینه های گوناگون شد، قدردانی کرد.

شیخ محمد در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی از حمایت های ترکیه از آشتی قطر با عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در نشست «العلا» با حضور سران اعضای شورای همکاری خلیج فارس که به ابتکار کویت انجام شد، قدردانی کرد.

او تاکید کرد که آنکارا و دوحه می توانند برای حل مشکلات و چالش های منطقه کار کنند.

چاوش اوغلو در ادامه افزود که دو کشور باید در رایزنی با هم برای حل مشکلات و بحران های منطقه به ویژه مسائل میان آمریکا و ایران و نیز بحران یمن از راه های دیپلماتیک وارد عمل شوند.

وزیر خارجه ترکیه نیز همانند همتای قطری خود روابط آنکارا و دوحه را راهبردی و ممتاز توصیف کرد.

نظر شما