سخنگوی حزب ندای ایرانیان:

نام نهاد اجماع ساز را «شتاب دهنده انتخاباتی» گذاشته‌ام/ بار دیگر از سرمایه خاتمی استفاده کردند

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۵:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۵۹۵۰
نام نهاد اجماع ساز را «شتاب دهنده انتخاباتی» گذاشته‌ام/ بار دیگر از سرمایه خاتمی استفاده کردند
سخنگوی حزب ندای ایرانیان با اشاره به نهاد اجماع ساز گفت: من فکر می کنم دوستان از روش همیشگی استفاده کردند و این روش همیشگی خرج کردن از سرمایه های خاتمی است که البته این سرمایه این روزها به دلیل همین رویکرد غیرپاسخگو و تکراری و خسته کننده، کم شده است.

«شهاب طباطبایی»، سخنگوی حزب ندای ایرانیان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص نهاد اجماع ساز با بیان اینکه حزب ندا و احزابی که با بدنه جوانان در ارتباط است بیشترین نقدها را به مجموعه نهاداجماع ساز دارند اظهار کرد: ضمن احترام به همه اعضای حقیقی نهاد اجماع ساز معتقد هستم این ترکیب نه امید چندانی برانگیخته می کند و نه اعتماد از دست رفته ای را برمی گرداند. نقدهای مهمی به این نهاد وارد است، همچنین اعتراض هایی از سوی بدنه جوان و نسل دوم اصلاح طلبان مطرح است.

او گفت: کسانی که این نهاد را طراحی کردند موفق به اقناع و توجیه خود اعضا و بدنه جوان و البته امیدوار کردن اصلاح طلبان نشدند، سوال اصلی این است که چطور قرار است مردم را با این نهاد قانع و راضی کنند.

طباطبایی با اشاره به این مطلب که اسم این اقدام را شتاب دهنده انتخاباتی گذاشته ام، افزود: نفس اعتقاد به وجود چنین چیزی خیلی مبارک و لازم است اما معتقد هستم اصلا این مدل کافی نیست، یعنی آن ایده و ذهنیتی که طراحان و دوستان داشتند که این اتفاق بیفتد با این مدل اتفاق نخواهد افتاد. دلیل عمده آن این است که خلاصه دستاورد نهاد اجماع ساز این بوده که توانسته در نقد علیه خود یک اجماع نسبی ایجاد کند.

او با بیان اینکه امیدوارم نهاد اجماع ساز بتواند بدنه را اقناع کند، گفت: شعارهایی می دهیم که خوب است به آن شعارها پایبند باشیم؛ بدنه و موتور محرک انتخابات که جوانان هستند کجای این تصمیم گیری و نهادسازی قرار داشته و تعریف شده اند. ما همیشه شعار تحول خواهی دادیم، اما ساز و کار تشکیل اصلی ترین نهاد انتخاباتی که معتقد به تحول و شعار هستیم فاقد ذره ای خلاقیت و تحول است. اسم آن عوض شده وگرنه مدل تعیین همان است. ما می گوییم به رای و نظر مردم باید احترام بگذاریم؛ جوانان ما که همیشه بیشترین صدمه را می بینند و کمترین بهره را می برند متاسفانه در هیچ جای این تصمیم گیری نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: من فکر می کنم دوستان از روش همیشگی استفاده کردند و این روش همیشگی خرج کردن از سرمایه های خاتمی است که البته این سرمایه این روزها به دلیل همین رویکرد غیرپاسخگو و تکراری و خسته کننده، کم شده است. این ترکیب و این مدل کار پیام روشنی به نسل دوم اصلاح طلبی دارد که ما اصلا متناسب با تغییرات، مطالبات و عمق جامعه حرکت نمی کنیم و همچنان با مدل از بالا به پایین بدون ذره ای خلاقیت، حرکت می کنیم.

او اضافه کرد: پیشنهاد اصلی ما همیشه چیزی شبیه پارلمان اصلاحات بوده که از دل استان ها و شهرستان ها بتواند مجموعه اصلاح طلبان هر استان و شهرستان نماینده ای معرفی کند و آنها در نهاد بالادستی تصمیم بگیرند که در شورای راهبردی چه کسانی حضور داشته باشند.

طباطبایی با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: همه جامعه در حال بررسی اوضاع بوده و چشم انتظار تحرک و واکنش های مردم به انتخابات هستند. راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان در 1400 نگاه به مردم است، همه گروه ها متاسفانه آن اندازه که باید نگاه و اوضاع را رصد کنند تا ببینند مردم قرار است چه کار کنند، همچنان به این فکر نیفتاده اند که از خود حرکتی نشان دهند یا حداقل در حوزه برنامه، کار جدی انجام دهند و ذره ای امیدواری و اعتماد از دست رفته را برگردانند که این واقعا تعجب آور است.

او در خصوص تاثیر تندروی ها بر حضور مردم در انتخابات گفت: هر کاری که به دلسرد شدن مردم منجر شود و احساس عدم اطمینان از شرایط برای مردم به وجود بیاورد معنای دیگر آن این است که مردم به دموکراتی ترین روش ممکن برای اداره کشور، کمتر رجوع کرده و بها می دهند. گاهی مردم به دلیل فشارهایی که تحمل می کنند تندتر از انتقاد حرف می زنند و این کمتر اشکال دارد نسبت به کسانی که در مسند قدرت هستند و تریبون دارند و از آن تریبون ها، تندروی می کنند که آسیب و ضرر آن بسیار بیشتر است. مردم با فاصله زیادی از برخی از مسئولان در نجابت و شرافت جلوتر هستند. 5

نظر شما