نماینده پارلمان عراق خواهان احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۱۳:۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۵۹۸۸
«کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان و از مسئولان ارشد ائتلاف «دولت قانون» عراق از وزارت خارجه این کشور خواست تا سفیر انگلیس در بغداد را برای توضیح درباره اظهارات اخیرش درخصوص اوضاع داخلی عراق به این وزارتخانه احضار کند.

به گزارش برنا، کاطع الرکابی در گفت وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» از خشمی سیاسی در عراق نسبت به اظهارات اخیر «استفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد خبر داد که پیش بینی کرده بود که قبل یا بعد از انتخابات پارلمانی آینده عراق درگیری مسلحانه در این کشور روی دهد.

الرکابی گفت: اظهارات سفیر انگلیس غیرمسئولانه است و ما از آن تعجب می کنیم؛ بویژه که این اظهارات دور از واقعیت است و عراق مرحله کشمکش ها و درگیری های داخلی را پشت سر گذاشته است.

او افزود: از وزارت خارجه عراق خواسته می شود که سفیر انگلیس را احضار کند تا درباره سخنانش درخصوص درگیری مسلحانه در عراق توضیح دهد و بگوید که آیا این سخنان براساس اطلاعات است یا تحلیل سیاسی؛ بویژه که این سخنان دور از ماهیت دیپلماتیک در قالب ماموریت دیپلماتیک سفرا است.

برپایه این گزارش، سفیر انگلیس روز چهارشنبه از آنچه تبدیل شدن رقابت انتخاباتی آینده در عراق به یک درگیری مسلحانه قبل یا بعد از انتخابات این کشور خواند، ابراز نگرانی کرده و گفته بود که احتمال درگیری مسلحانه وجود دارد و این امر از نظر تئوری ممکن است روی دهد.

این اولین باری نیست که سفیر انگلیس در بغداد در امور داخلی این کشور مداخله می کند و وی چندی پیش نیز اظهارات مداخله آمیزی در ارتباط با اوضاع داخلی عراق و همسایگانش مطرح کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز