سخنگوی وزارت دفاع آمریکا:

افغانستان موضوع نشست وزیران دفاع ناتو خواهد بود

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۸:۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۶۱۹۴
افغانستان موضوع نشست وزیران دفاع ناتو خواهد بود
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ماموریت ناتو در افغانستان یکی از موضوعات مورد بحث نشست هفته آینده وزیران دفاع پیمان آتلانتیک شمالی خواهد بود.

به گزارش برنا، جان کربی روز جمعه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره تصمیم‌گیری دولت بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و رویکرد آن به توافق طالبان مطرح کرد.

او افزود: هیچ تصمیمی بدون مشورت و بحث و گفت‌وگو با متحدانمان انجام نخواهد شد و وزیر دفاع مشتاق است در نشست وزیران ناتو و همچنین سایر روش‌ها با همتایان خود صحبت کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: ما همچنان به بررسی وضعیت توافقنامه با طالبان و میزان انطباق طرف‌ها می‌پردازیم و هیچ تصمیمی در مورد وضعیت نیروها گرفته نشده است.

کربی اضافه کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه به عهده فرمانده کل نیروهای مسلح یعنی رئیس جمهوری است و وزیر دفاع می‌خواهد به او در این تصمیم‌گیری کمک کند.

او در پاسخ به سوالی درباره زندان گوانتانامو و تعطیلی آن هم اظهار کرد: عوامل زیادی در آنجا وجود دارد از جمله روند اطمینان از اینکه ما به درستی بازداشت شدگان را پاسخگو بدانیم؛ یک فرایند کمیسیون نظامی وجود دارد که برای انجام کاری است که شما در گذشته مشاهده کرده‌اید.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: برخی از بازداشت شدگان پس از دادن تضمین‌های امنیتی و بیمه به کشورهای سومی منتقل شده‌اند، بنابراین این یک تلاش چند جانبه است که مطمئن شویم از امنیت ملی خود محافظت می‌کنیم.

کربی خاطرنشان کرد: وزیر دفاع معتقد است که زندان گوانتانامو باید بسته شود و به طور کامل از تمایل دولت برای انجام این کار پشتیبانی می‌کند. او کاملا انتظار دارد که در روند بین آژانس‌ها، شریک مباحث شود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم روز جمعه از تصمیم دولت بایدن برای تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو که حدود ۴۰ زندانی دارد، سخن گفت و در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان دوره بایدن، این زندان تعطیل خواهد شد، اظهار کرد: این مطمئنا هدف ما است.

او ادامه داد که این مساله در حال بررسی بین آژانس‌ها برای ارزیابی موقعیت بایدن در این زمینه است که از دولت گذشته به ارث رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز