سخنگوی هیئت رئیسه:

وزارت خارجه هماهنگی لازم برای دیدار قالیباف با پوتین را انجام نداد!

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۰:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۶۲۹۲
وزارت خارجه هماهنگی لازم برای دیدار قالیباف با پوتین را انجام نداد!
سخنگوی هیئت رئیسه گفت: وزارت خارجه نتوانست هماهنگی لازم را انجام دهد و تحویل نامه به رئیس مجلس دومای روسیه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمد حسین فرهنگی»، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، در نشست خبری خود در رابطه با سفر قالیباف به روسیه گفت: موضوعات مهمی در این سفر مورد بحث قرار گرفت؛ انچه که جدی بود رساندن نامه رهبری بود که در شرایط خاصی این نامه ارسال شده است. ما در برجام موضوعات خاصی را داریم، در ارتباط با شرق مسایل خاصی داریم، موضوعاتی که مصالح و منافع  ملی ما است تاخیر آن را آقای قالیباف به صلاح ندانستند و براساس پروتکل ها سفر انجام شد. 

او ادامه داد: وزارت خارجه نتوانست هماهنگی لازم را انجام دهد و تحویل نامه به رئیس مجلس دومای روسیه صورت گرفت. اظهارات در فضای مجازی صحیح نبود. مقرر شد که برخی از برنامه‌ها در سفر ادامه پیدا کند و ملاقات هایی در ایران صورت بگیرد.  رئیس مجلس 9 نشست در این سفر داستند. این رویکرد درستی که  است که صرف نگاه به غرب را اصلاح کنیم و هر نگاهی که به غرب می خواهیم داشته باشیم را به شرق هم داشته باشیم. 

فرهنگی گفت: بسیاری از قرارها با شرق کمرنگ شده بود و آنها دلخور شده بودند و به طرف های خود در شرق اعلام می کنیم ما این را تداوم می بخشیم و این سفر طبق برنامه پیش بینی شده بود. خارج از واقعیات رسانه‌ها اظهارنظر نکنند. 

در حال تکمیل

نظر شما
پرونده ویژه