یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

مردم در ۱۴۰۰ حضور سلبی را نمی‌پذیرند/ نهاد اجماع ساز حداقل کار تشکیلاتی را برای اصلاح طلبان انجام می‌دهد

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۵:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۶۷۲۸
مردم در ۱۴۰۰ حضور سلبی را نمی‌پذیرند/ نهاد اجماع ساز حداقل کار تشکیلاتی را برای اصلاح طلبان انجام می‌دهد
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: این دوره با ادوار گذشته متفاوت است و نه اصلاح طلبان و نه رای دهندگان حضور سلبی را نمی پذیرند.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با سازوکار نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و کارآمدی آن برای این جریان به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در نبود احزاب فراگیر و ملی که امروز دامن عرصه سیاسی کشور را گرفته است و باتوجه به اینکه کار تشکیلاتی، هزینه های زیادی را برای کنشگران سیاسی به بار آورد، می‌بینیم که امروز تشکل های دارای برنامه مدون در فضای سیاسی ما وجود ندارد و گروه ها در زمان انتخابات با شعارهای اغواگرانه و غیر واقعی و هیجانی و پوپولیستی در فضای انتخابات حضور پیدا می کنند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند ولی بعد از انتخابات هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرند.

او افزود: مردم نیاز به مراجعه به صاحبنظران سیاسی دارند تا با اتکا به نظرات این گروه ها انتخاب اصلح انجام بدهند. در چنین شرایطی طبیعی است که نهاد اجماع ساز و ائتلاف های سیاسی دارای تعهد و مسئولیت می توانند نبود احزاب را تا حدودی پر کنند.

انصاری تاکید کرد: اصلاح طلبان باتوجه به اعتقادشان به کار تشکیلاتی و نهادسازی سیاسی در دو دهه اخیر در قالب وحدت استراتژیک تلاش کرده اند کنشگری خود را در عرصه انتخابات بروز و ظهور بدهند و شورای اجماع ساز اصلاح طلبان در همین راستا است.

او اضافه کرد: ما در انتخابات مختلف متناسب با زمان و مکان تصمیم گرفته ایم و من فکر می کنم که نهاد اجماع ساز در شرایط موجود حداقل های کار تشکیلاتی را برای اصلاح طلبان و مجموعه هوادارانش ایجاد می کند و با جدیت بیشتر علاوه بر تدوین راهکارهای انتخاباتی ۱۴۰۰ برنامه های مدونی برای نامزد احتمالی در دستورکار قرار می‌دهد.

انصاری در پایان افزود: این دوره با ادوار گذشته متفاوت است و نه اصلاح طلبان و نه رای دهندگان حضور سلبی را نمی پذیرند شورا در صورتی می تواند، موج انتخاباتی ایجاد کند که نامزد حداکثری و با قدرت، توانمند، باتجربه و با کارنامه خوب معرفی کند و این شخص با تیم کاری و برنامه ای خوب شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کند، ما امیدواریم عملکرد شورا در این راستا باشد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز