در قبرس

اعتراضات علیه فساد دولت به خشونت کشیده شد+جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۲۳:۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۶۷۷۳
اعتراضات علیه فساد دولت به خشونت کشیده شد+جزییات
راهپیمایی روز شنبه مردم قبرس که علیه فساد دولت و نیز محدودیت های اعمال شده برای مبارزه با کرونا در نیکوزیا پایتخت این کشور برپا شده بود پس از دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش برنا؛ پلیس در درگیری های روز شنبه از ماشین آب پاش و گاز اشک آور برای متفرق کردن صدها معترض در نیکوزیا پایتخت قبرس استفاده کرد.

دست کم یک نفر به علت اصابت ضربه باتون پلیس به سر او در این اعتراضات زخمی شد.

دولت قبرس به شدت با اتهام سو ء استفاده از برنامه اعطای "شهروندی برای سرمایه گذاری" روبرو است که نوامبر گذشته به علت سوء استفاده یک مقام دولتی بخاطر پیشنهاد گذرنامه قبرس به یک شخص با سابقه مجرمانه جنجال آفرین شد.

همچنین بر اساس این اتهامات مقامات این کشور ویزای طلایی اروپا را که اقامت و شهروندی در اتحادیه اروپا را برای دارندگانش تضمین می کند به افرادی که فعالیت‌ مجرمانه، پرونده فساد و پولشویی دارند، می‌فروشد.

با وجود لغو این طرح از سوی دولت، حرف و حدیث ها در این خصوص همچنان ادامه دارد و اظهارات مخالفان، روزنامه نگاران و مردم قبرس در شبکه های اجتماعی به این فساد همه گیر اشاره می کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، استفاده از خشونت در اعتراضات قبرس یک امر خیلی غیر معمول است.

مقامات این کشور با هدف ایجاد محدودیت ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، تجمع را ممنوع کردند. این محدودیت ها به مردم اجازه می دهند که فقط روزی دو بار آن هم در صورت نیاز از خانه خارج شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز