خبرگزاری فرانسه نوشت؛

فرصت بایدن برای پیوستن به برجام محدود است

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۴:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۷۱۰۷
فرصت بایدن برای پیوستن به برجام محدود است
خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی فرصت دولت بایدن در رفع تحریم‌ها و پیوستن به برجام را محدود خواند و در گفت‌وگو با کارشناسان به بررسی گزینه‌های پیش روی آمریکا پرداخت.

به گزارش برنا، خبرگزاری فرانسه امروز (یکشنبه) نوشت: جو بایدن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که حامی ازسرگیری دیپلماسی با ایران است ولی عجله‌ای برای بازگشت به برجام ندارد. به بیان دیگر، بایدن گفته زمانی تحریم‌های آمریکا را بر می‌دارد که تهران از گام‌های هسته‌ای خود که در اعتراض به ازسرگیری آنها برداشته بود، عقب‌گرد کند. ایران نیز می‌خواهد پیش از آنکه پایبندی به تعهدات هسته‌ای خود را از سر گیرد اطمینان یابد که تحریم‌ها پایان خواهند یافت.

این خبرگزاری افزود: برخی از رخدادهای آتی، دولت جدید آمریکا را مجبور می‌سازند که دست خود را رو کند.

این گزارش می افزاید یکی دیگر از روزهای مهم و تعیین کننده، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران که می تواند نقش تعیین در سرنوشت برجام داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مشاوران پیشین باراک اوباما بدون ذکر نام وی مدعی شد: به نظر می رسد که مقام‌های آمریکایی هم‌اکنون به نحوی با مقام‌های ایرانی در ارتباطند.

این خبرگزاری به نقل از ناظران نوشت که گام‌های دیگری که آمریکا می‌تواند بردارد شامل ارائه واکسن به‌شدت مورد نیاز کرونا یا موافقت با تسهیلات درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با شیوع این ویروس باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز