علل افت فشار میدان پارس جنوبی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۲۱:۵۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۷۳۳۴
علل افت فشار میدان پارس جنوبی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی علل افت فشار میدان پارس جنوبی و طرح‌های پیشنهادی برای رفع آن در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش برنا، ‌«مالک شریعتی نیاسر» در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز وضعیت افت فشار میدان پارس جنوبی در نشست کمیسیون بررسی شد و  نماینده شرکت نفت و گاز پارس جنوبی گزارشی در این باره ارائه داد و  طرح‌هایی برای حل این مشکل بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی، احداث خطوط لوله موازی یا تعبیه کمپرسورهای دریایی برای جبران افت فشار را از جمله طرح‌های پیشنهادی ذکر کرد که برای جبران افت فشار در این نشست مطرح شد.

 به گفته شریعتی این طرح‌ها هرکدام معایب و محاسنی دارند و اجرای آنها نیازمند سرمایه گذاری‌است که چگونگی اجرای آن باید در جلسات آینده مطرح و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: وزارت نفت و مجموعه شرکت‌های فعال در پارس جنوبی موضوع افت فشار را پیگیری می‌کنند تا در سال‌های آینده با افت فشار مواجه نشویم.

شریعتی همچنین از تصویب کلیات طرح احداث جایگاه‌های سوخت و  CNG  که در کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر گردید با نظر کمیته نفت کمیسیون جزئیات این طرح بررسی و نهایی شده و به کمیسیون ارجاع داده شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین گفت: کلیات لایحه «تأسیس نهاد تنظیم‌گر بخش برق» به عنوان دیگر دستور جلسه کمیسیون به تصویب اعضا رسید. البته یک مورد در تبصره ذکر شده بود که به این لایحه ارتباط نداشته و باید حذف شود و مقرر شد به کمیسیون اصلی که کمیسیون ویژه جهش تولید است، ارجاع داده شود.

نظر شما