معاون اول نخست وزیر روسیه:

به رغم کارشکنی آمریکا «نورد استریم ۲» به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۴:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۷۷۳۰
به رغم کارشکنی آمریکا «نورد استریم ۲» به بهره‌برداری می‌رسد
معاون نخست وزیر روسیه گفت: پروژه «نورد استریم ۲» که مرحله پایانی خود را برای انتقال گاز به اروپا می گذراند، این طرح در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش برنا، الکساندر نوواک معاون اول نخست وزیر روسیه که همزمان مسوولیت بخش انرژی این کشور را به عهده دارد به رسانه ها گفت: ۹۵ درصد این خط لوله گاز اجرا شده است و با وجود «رویکردهای مخرب»  پس از تکمیل به بهره برداری خواهد رسید.

او در پاسخ به سوالی درباره خطر عدم استفاده از خط لوله نورد استریم ۲  پس از اتمام آن، گفت: قانونی بودن ساخت خط لوله «نورد استریم ۲» و علاقه شرکای ما در اتحادیه اروپا به اتمام پروژه، خطر عدم استفاده از این خط لوله را از بین می برد.

او گفت: «من فکر نمی کنم چنین خطری دقیقاً وجود داشته باشد زیرا شرکای اروپایی ما به این پروژه علاقه مند هستند و این پروژه کاملاً با قوانین اروپا سازگار است».

معاون نخست وزیر روسیه یادآوری کرد که نورد استریم ۲ (Nord Stream ۲) یک پروژه کاملاً تجاری است که  از سوی شرکت گازپروم و با همراهی شرکت های خارجی "علاقه مند به تأمین گاز از روسیه" در حال اجراست.

نوواک ابراز اطمینان کرد که "این پروژه کاملاً با قوانین اروپا سازگار و  تمام الزامات قوانین اروپا را برآورده می کند، بنابراین، کشورهای شرکت کننده در آن علاقه مند به اجرای این پروژه هستند.

او گفت: با توجه به اینکه طرف آمریکایی در تلاش است که گاز مایع خود را به اروپا برساند، از این رو  چنین رقابتی وجود دارد و با تلاش های مخرب می خواهد مانع اجرای جریان گاز شمالی شود.

معاون رئیس دولت روسیه خاطر نشان کرد: بر همین اساس تحریم پروژه روسی نورد استرویم ۲ در  بودجه دفاعی ایالات متحده در سال جاری گنجانده شده است و همزمان  مقامات آمریکایی با اقدامات محدود کننده جدید یا تقویت اقدامات قبلی طرف اروپایی را برای شرکت در این پروژه می ترسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز