چین از انتخاب مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی استقبال کرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۸:۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۸۰۱۱
چین از انتخاب مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی استقبال کرد
به دنبال انتخاب خانم «انگوزی اوکونجو ایوالا» ۶۶ ساله به عنوان مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی، چین از این انتخاب استقبال و حمایت کرد.

به گزارش برنا به نقل از شینهوا، وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد : خانم انگوزی اوکونجو ایوالا به عنوان نخستین مدیرکل زن سازمان تجارت جهانی، در امور فقرزدایی کشورهای در حال رشد و سلامتی واکسیناسیون بین المللی تجربه ای غنی دارد.

«انگوزی اوکونجو ایوالا» یک اقتصاددان اهل نیجریه است که بعنوان اولین مدیرکل زن آفریقایی‌تبار این سازمان انتخاب شده است.

در ادامه بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است : در شرایط کنونی که سازوکار تجارت چند جانبه جهانی همچنان با چالش های جدی گوناگونی چون مهار نشدن شیوع کرونا روبرو است، چین نسبت به توان خانم ایوالا در انجام وظایفش به عنوان مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی اطمینان کامل دارد.

چین در این بیانیه اظهار امیدواری کرده است روال عادی سازمان تجارت جهانی به کمک وی هر چه زودتر از سر گرفته شود تا در همکاری جهانی در مبارزه با کرونا و بازشکوفایی اقتصاد جهان نقش بیشتری ایفا کند.

بیانیه می افزاید: امسال مصادف با بیستمین سالگرد پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی است و چین به عنوان یک کشور در حال رشد،  قاطعانه از سازوکار تجارت چند جانبه جهانی حمایت و با مشارکت فعال در اصلاحات سازمان تجارت جهانی، از فعالیت دبیرکل جدید این سازمان حمایت می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز