آمریکا دعوت برای شرکت در نشست سوچی را رد کرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۰:۰۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۸۱۱۱
آمریکا دعوت برای شرکت در نشست سوچی را رد کرد
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه گفت، آمریکا دعوت برای شرکت در مذاکرات سه جانبه در سوچی را که با هدف حل و فصل مساله سوریه برگزار می شود رد کرده است.

به گزارش برنا از خبرگزاری تاس، الکساندر لاورنتیف روز سه شنبه در سوچی به خبرنگاران گفت: روسیه دعوت نامه ای را برای شرکت امریکا در مذاکرات سوچی ارسال کرد اما واشنگتن این دعوت را رد کرد. 

وی افزود: طرف روسی در نشست سه جانبه سوچی امیدوار است که به روند حل و فصل مسائل سوریه تحرک تازه بخشد.

لاورنتیف گفت: روسیه شاهد فعال شدن کانون های خفته گروه تروریستی داعش در سوریه است. 

لاورنتیف، هر گونه احتمال توافق با گروه های تروریستی فعال در سوریه را رد کرد و گفت: تلاش ها برای نابودی کامل این گروه ها تمرکز یافته است. 

 وی خاطرنشان کرد که موضوع مبارزه با گروه های تروریستی فعال در سوریه ازجمله داعش و هیات تحریر الشام مورد بررسی و مذاکره قرار گرفته است.

لاورونتیف افزود: یک بار دیگر تکرار می کنم دستورالعمل نابودی کامل گروه های تروریستی در سوریه به قوت خود باقی است و هیچ گونه توافق با این گروه ها امکانپذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد که هیات های روسیه، ایران و ترکیه، معارضان سوری و دولت سوریه برای شرکت در مذاکرات آستانه وارد شهر سوچی شدند.

هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست "علی اصغر خاجی" دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی به منظور شرکت در پانزدهمین نشست بین المللی کارشناسان ارشد کشورهای عضو فرمت آستانه شامگاه دوشنبه وارد مسکو شد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز