ازسرگیری فعالیت فرودگاه اربیل پس از حمله موشکی

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۵:۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۸۴۳۸
ازسرگیری فعالیت فرودگاه اربیل پس از حمله موشکی
مقام‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی اربیل - مرکز اقلیم - امروز (سه شنبه) پس از حمله موشکی دیشب فعالیت خود را ازسرگرفت.

به گزارش برنا، به نقل از رسانه‌های عراقی، «احمد هوشیار» مدیر فرودگاه اربیل در یک کنفرانس خبری با اعلام اینکه ازسرگیری فعالیت این فرودگاه آغاز شده، گفت: دیشب سه موشک به نزدیکی دیوار فرودگاه بین‌المللی اربیل اصابت کرد که بر اثر آن یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند که همگی آنها بخشی از کادر پیمانکاری نیروهای بین‌المللی هستند. 

وی افزود که در پی این حمله موشکی، فرودگاه اربیل از ساعت ۲۲ دیشب تا ۱۲ ظهر امروز به وقت محلی، با هدف «حفاظت از جان مسافران و شرکت‌های هواپیمایی» بسته شد.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۹ و نیم دوشنبه شب به وقت محلی چندین فروند موشک به سمت شهر اربیل و نواحی آن شلیک شد و به چند نقطه اصابت کرد. براساس اطلاعات اولیه، چند نفر زخمی شدند و مراجع ذی ربط تحقیقات خود در این زمینه را ادامه می‌دهند.

«واین ماروتو» سخنگوی نظامی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش ظهر امروز در توییتی نوشت: براساس اطلاعات جدید درباره حمله به فرودگاه اربیل، تقریبا ۱۴ راکت از نوع ۱۰۷ میلی متری ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه دوشنبه شب به این فرودگاه شلیک شد که سه راکت به داخل منطقه شرق آن برخورد کرد.

وی تاکید کرد: این حمله باعث کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن حدود ۸ تا ۹ نفر دیگر شد.

 

نظر شما