وزیر امور خارجه:

عمدتا بخشی از هیات همراه من را تجار و بخش اقتصادی تشکیل می‌دادند/ یک سوم همراهان متعلق به شرکت های دانش بنیان بود

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۸۷۹۸
عمدتا بخشی از هیات همراه من را تجار و بخش اقتصادی تشکیل می‌دادند/ یک سوم همراهان متعلق به شرکت های دانش بنیان بود
با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نشست مشترک وزارت امور خارجه و معاونت تحقیقات و پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه منتخبی از روسای پارک های علم و فناوری کشور روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارش برنا، رحیمی معاون تحقیقات و پژوهش وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به همراه منتخبی از روسای پارک های علم و فناوری کشور روز سه شنبه با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه دیدار کردند.

در این نشست که از سوی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و با توجه به نقش مهم و ویژه پارک های علم و فناوری در شکل گیری و توسعه بخشی از فناوری های نوین و ضرورت تبادل فناوری و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان به بازارهای بین المللی برگزار شد، ظریف پس از شنیدن نقطه نظرات، دستاوردها و مشکلات فعلی این پارک ها از سوی مدیران پارک ها ، از تلاش های مدیران حوزه علم و فناوری قدردانی کرد و آمارهای تکان دهنده پیشرفت های علمی و چشمگیر در حوزه  دانش بنیان و فناوری را موجب امیدواری بیشتر و تقویت انگیزه مسئولین وزارت خارجه و همکاران حوزه اقتصادی وزارت متبوع دانست.

وزیر امور خارجه  از جمله حوزه  هایی را که کشورمان می تواند با قدرت وارد شود و توان حضور در عرصه جهانی را خواهد داشت، حوزه علم و فناوری خواند. وی افزود: دراین حوزه، با ارتباط تنگاتنگ علم و صنعت، محصولاتی تولید می شوند که قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی را دارند.

ظریف افزود: ما اگر بتوانیم در داخل کشور با استفاده از این پارک های علم و فناوری، محیط مساعدی را برای کارآفرینی دانشجویان و نخبگان کشورمان فراهم کنیم، قطعا موجب عدم خروج نخبگان کشورمان خواهد شد که پارک ها دراین زمینه نقش مهمی ایفا خواهند نمود. نکته دیگر اینکه شرایط فعلی اقتصادی کشور، اهمیت شرکت های دانش بنیان را بیش از پیش افزایش داده است. بحث تحریم ها سبب شده تا ما نیازمند تولید داخلی باشیم و با توجه به قیمت ارز، فرصت ویژه ای برای صادرات محصولات دانش بنیان ایجاد شده که شرکت های دانش بنیان باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: تا قبل از شیوع کرونا در سفرهای خارجی، عمدتا بخشی از هیات همراه را تجار و بخش اقتصادی تشکیل می دادند که معمولا بیش از یک سوم همراهان متعلق به شرکت های دانش بنیان بود و اتفاقا بیشترین موفقیت در امضای قراردادها هم مربوط به همین شرکت ها بود.

ظریف تصریح کرد: در معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اداره کل «اقتصاد مقاومتی» امور مربوط به شرکت های دانش بنیان را برعهده دارد و همکاران بنده در این اداره کل و همچنین در تمامی نمایندگی های سیاسی در خارج از کشور آمادگی دارند تا در زمینه برگزاری نمایشگاه، شناسایی بازارهای خارجی و امور مربوط به صادرات محصولات دانش بنیان به شما خدمات مورد نیاز را ارائه نمایند.   

دراین نشست تخصصی علاوه بر روسای پارک های علم وفناوری کشور، معاون تحقیقات و پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  به ارائه گزارشی از اقدامات بعمل آمده واز جمله محصولات دانش بنیان این پارک ها و کمک به خودکفایی داخلی ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز