پس از هشدار گروههای مقاومت؛

اولین محموله واکسن روسی امروز وارد غزه می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۳:۲۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۸۸۶۱
اولین محموله واکسن روسی امروز وارد غزه می‌شود
ساعاتی بعد از هشدار گروههای مقاومت فلسطینی به رژیم صهیونیستی درباره ممانعت از ورود واکسن کرونا به غزه ، خبرگزاری‌ها گزارش دادند که نوار غزه امروز (چهارشنبه) اولین محموله واکسن روسی کووید- ۱۹ را دریافت می‌کند.

به گزارش برنا، نوار غزه که دو میلیون فلسطینی در آن ساکن هستند بیش از ۵۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۵۳۸ مورد مرگ را ثبت کرده است اما مقامات فلسطینی گفتند که این محموله حاوی دوزهای کافی برای واکسیناسیون تنها هزار نفر است.

مقامات فلسطینی گفتند که تحویل محموله واکسن که قرار بود روز دوشنبه انجام شود  لغو شد و اسرائیل مقصر آن است.

این در حالی است که سیاستمداران راست گرای اسرائیل از ارسال واکسن روسی (اسپوتنیک وی) توسط تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه انتقاد کرده اند.

واحد هماهنگی فعالیت های اسرائیل که مسئول اجرای سیاست این رژیم در سرزمین های فلسطین است و نیز مقامات وزارت بهداشت فلسطین  گفتند که محموله واکسن در مسیر رسیدن به مرز نوار غزه است و روز چهارشنبه وارد این منطقه خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه اعلام کرد که ۲ هزار دوز واکسن «اسپوتنیک وی» را برای ورود به نوار غزه منتقل کرده است، اما مقامات رژیم صهیونیستی از ورود این محموله جلوگیری کردند. 

این وزارتخانه اظهار داشت که این دوزها برای کارکنان پزشکی که در اتاق‌های مراقبت ویژه و تیم هایی که در بخش‌های اورژانس مشغول درمان بیماران کرونا هستند در نظر گرفته شده است. 

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین محموله‌ای از واکسن‌های کرونا را به گذرگاه «بیتونیا» انتقال داده که آماده انتقال به نوار غزه است، اما در صورت اجازه ندادن انتقال آن‌ها از سوی اسراییل، این واکسن‌ها بازگردانده می‌شوند. 

همزمان گروه‌های مقاومت فلسطین امروز چهارشنبه به رژیم صهیونیستی درباره ممانعت از ورود واکسن کرونا به نوار غزه هشدار دادند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای تاکید کردند که جهانیان به ویژه سازمان جهانی بهداشت باید برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی دست به تحرکاتی فوری زده و این رژیم را وادار کنند اجازه ورود واکسن کرونا به نوار غزه را بدهد.

گروه‌های مقاومت در ادامه همچنین بر ضرورت تحقق وحدت ملی بر پایه حفظ اصول ملی و توافق بر سر یک راهبرد یکپارچه ملی جهت مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیشِ روی مسأله فلسطین تاکید کردند.

 

نظر شما