سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا:

همچنان در حال رایزنی با متحدان خود در خصوص برجام هستیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۶:۵۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۹۰۰۸
همچنان در حال رایزنی با متحدان خود در خصوص برجام هستیم
سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا گفت: در حال حاضر ارتباط مستقیمی بین تهران و واشنگتن وجود ندارد و ما در حال رایزنی با متحدان بین المللی خود هستیم تا راه حلی پیدا کنیم.

به گزارش برنا، «جرالد گریفیتس» که کشورش بطور یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با شبکه «الجدید» لبنان در سخنانی مضحک مدعی شد که اگر ایران به تعهد کامل به این توافق نامه بازگردد، آمریکا آماده است تا پرونده هسته‌ای را پیش ببرد و اکنون توپ در زمین ایران است.  

او با بی‌اعتنایی به دخالت‌های واشنگتن در منطقه و حمایت آمریکا از نظام‌های سرکوبگر منطقه از جمله عربستان و بحرین همچنین گروههای تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان، افزود: ما به دنبال مهار دخالت‌های ایران در منطقه اعم از لبنان و یمن هستیم.  

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا که کشورش رهبری تروریست های منطقه ای و جهانی را به عهده دارد، در ادامه تاکید کرد که هیچ تغییری در سیاست‌های ایالات متحده در قبال حزب الله لبنان به وجود نیامده و واشنگتن همچنان حزب الله را یک سازمان تروریستی می‌داند.  

او بدون اشاره به نقش واشنگتن در مشکلات مردم لبنان و با ادعای اینکه تصمیم به تشکیل دولت لبنان به عهده مردم این کشور است، ادعا کرد: آنچه برای ما در لبنان مهم می باشد، این است که دولت جدید بتواند نیازهای مردم این کشور را برآورده کند و اصلاحات لازم را انجام دهد.  

گریفیتس بدون اشاره به تحریم های مردم لبنان از سوی آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: آمریکا با هدف تقویت لبنان و کمک به آن برای غلبه بر چالش‌های اقتصادی و بیماری کرونا با فرانسه مشارکت می‌کند.  

او گفت: مشورت ما با متحدان خود در اروپا برای کمک به لبنان ادامه دارد.  

گریفیتس در بخشی دیگر از سخنان خود ادعا کرد که آمریکا در تلاش است تا با ارسال کمک‌های بشر دوستانه و رایزنی از طریق فرستاده ویژه به یمن و عربستان از رنج مردم یمن بکاهد و با راهکار سیاسی به جنگ این کشور پایان دهد.  

او تصریح کرد که رهبران حوثی (انصارالله) همچنان در لیست تروریسم قرار دارند.   

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا درباره روابط کشورش با عربستان نیز گفت: همکاری واشنگتن - ریاض از قدمت طولانی برخوردار است و ما سعی می‌کنیم مشارکت با ریاض در چارچوب منافع مشترک باشد.  ​

نظر شما