در پی شیوع کرونا در میان نمازگزاران؛

دولت عربستان چندین مسجد را تعطیل کرد

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۰:۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۹۲۴۹
دولت عربستان چندین مسجد را تعطیل کرد
وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان در پی شناسایی ۱۰ مورد کرونا در میان نمازگزاران، ۸ مسجد را در ۴ منطقه این کشور تعطیل کرد.

به گزارش برنا از رسانه های منطقه، مقام های عربستان سعودی پس از شیوع کرونا در میان نمازگزاران و در پی آن مرگ هشت نفر از جمله یک موذن، ۸ مسجد را در این کشور تعطیل کرد.

بر پایه اعلام وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان، با تعطیلی این مکان ها مجموع مساجدی که در ۱۰ روز گذشته به سبب همه گیری ویروس کرونا بسته شده اند به ۸۷ مورد رسید.

این مساجد در«ریاض» پایتخت عربستان و استان های «الزلفی»، «الرین»، «الدرب» و شهر«سکاکا» در منطقه «الجوف» واقع شده اند.

عربستان سعودی اوایل هفته جاری نیز اعلام کرد که برای مهار گسترش ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن، محدودیت‌های اعمال شده را تا ۲۰ روز دیگر تمدید می‌کند.

این محدودیت ها برای تجمع انسانی، متوقف کردن فعالیت ها و برنامه های تفریحی، تعطیلی سینماها و تعلیق ارائه خدمات در رستوران ها و کافه ها تا ۲۰ روز دیگر تمدید و از ساعت ۲۲ یکشنبه  ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ (۲۶ بهمن) اجرا می شود.

مقام های سعودی همچنین همه شهروندان این کشور را مکلف و ملزم به رعایت اقدام های احتیاطی و پروتکل های بهداشتی در مورد رویدادها، نشست ها، تجمع، مهمانی ها و آیین های خاکسپاری کردند.

این اقدامات با هدف تشدید تلاش ها برای جلوگیری از خطرات افزایش منحنی اپیدمیولوژیک در مناطق مختلف کشور به ویژه با وجود نشانه هایی از ویروس جهش یافته و ضعف در اجرای اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های مصوب و نیز اهمیت حفظ سلامت عمومی جامعه و دستیابی به کنترل بهینه از شیوع این ویروس اعلام شده است.

در چهارم فوریه عربستان برای مقابله با کووید- ۱۹ و با افزایش رشد مبتلایان به این ویروس همه رویدادها و اجتماعات را  به مدت یک ماه در این کشور به حالت تعلیق درآورد این در حالی است که پیش از این موارد ابتلا به مدت چندین هفته روند نزولی را ثبت کرده بود.

وزارت کشور سعودی ماه گذشته نیز اعلام کرد که با هدف محدود کردن افزایش منحنی شیوع ویروس، تاریخ لغو تعلیق سفر برای شهروندان و باز کردن کامل راه های زمینی، دریایی و هوایی از۳۱ مارس به ۱۷ تغییر می یابد.

وزارت کشور عربستان سعودی افزوده است: کلیه افرادی که در سه ماه گذشته از کشورهای اروپایی یا کشورهایی که کرونا در آن شیوع یافته وارد خاک عربستان شدند، لازم است که آزمایش کرونا بدهند.

عربستان سعودی در اجرای اقدام های پیشگیرانه با هدف مبارزه با ویروس کرونا، ۱۵ بهمن جاری نیز ورود شهروندان ۲۰ کشور را به صورت موقت به حال تعلیق درآورد.

این ۲۰ کشور شامل آلمان، آمریکا، آرژانتین، امارات، اندونزی، ایرلند، ژاپن، ایتالیا، پاکستان، برزیل، پرتغال، انگلیس، ترکیه، آفریقای جنوبی، سوئد، سوئیس، فرانسه، لبنان، مصر و هند  است.

یکم دی ماہ امسال نیز شیوع موج دوم کرونا در عربستان، این کشور را مجبور به ممنوعیت ورود پروازهای خارجی کرد.

عربستان سعودی پس از عراق بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را در میان کشورهای حوزه خلیج فارس دارد. 

پس از عراق و مراکش، عربستان سومین کشور عربی به شمار می رود که بیشترین تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور، تاکنون (روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹) ۳۷۳ هزار و ۷۰۲ مورد ابتلا،۳۴۴ هزار و ۶۴۶ مورد بهبودی و شش هزار و ۴۴۵ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا (کووید۱۹) در عربستان سعودی ثبت و گزارش شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز