دستگیری اعضای حزب التحریر در ۱۰ منطقه روسیه

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۴:۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۹۴۱۸
سازمان امنیت فدرال روسیه (اف.اس.ب) از دستگیری شماری از اعضای گروه افراطی حزب التحریر در ۱۰ منطقه روسیه خبر داد.

به گزارش برنا، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که این سازمان با همکاری گارد ملی و وزارت کشور روسیه در چارچوب عملیات ویژه در مناطق کریمه، شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، استان های پریموریه، کراسنودار، ارلوف، کالوگا، ایوانوا و جمهوریهای باشقیرستان و داغستان شماری از اعضای گروه تروریستی حزب التحریر را دستگیر کرده است. 

از این افراد نشریات و کتاب های افراط گرایان، وسایل مخابراتی و تعدادی از حامل های الکترونیکی اطلاعات (فلش کارت و غیره) بدست آمد.

 در مورد هفت تن از افراد دستگیر شده پرونده کیفری تشکیل شده است. 

 روز گذشته نیز سازمان امنیت فدرال روسیه (اف.اس.ب) اعلام کرد که ۱۹ عضو گروه سلفی افراط گرا به نام « التکفیر و الهجره » را در چند منطقه قفقاز شمالی روسیه دستگیر کرده است.

آبان ماه گذشته دادگاه نظامی شهر راستف-نا-دانو در جنوب روسیه شش عضو حزب التحریر که در این کشور و در واقع کشورهای آسیای میانه و قفقار گروه تروریستی شناخته و با آن مبارزه می‌شود را به حبس از هفت تا ۱۹ سال محکوم کرده بود.

به گزارش ایرنا، اغلب کشورهای منطقه از سال ۲۰۰۳ تاکنون از حزب التحریر به عنوان یک سازمان تروریستی در کشورشان یاد می کنند و بر همین اساس فعالیت آن را غیرقانونی می‌دانند.

تحلیلگران معتقدند که افراد این گروه به دستور برخی عوامل خارجی در منطقه فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت های مرکزی در این این منطقه با استفاده از شیوه‌های تروریستی هستند. 
این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در منطقه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه برای اقدامات تروریستی می‌پرداختند.

البته فعالیت این گروه افراطی با گرایش سلفی گری صرفا به آسیای میانه و قفقار محدود نمی شود، بلکه به جنوب آسیا و نیز جنوب شرق آسیا نیز کشیده است.

مقامات امنیتی روسیه معتقدند افراد این گروه به دستور عوامل خارجی، در روسیه فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت مرکزی با استفاده از شیوه‌های تروریستی هستند. 
این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در روسیه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه برای اقدامات تروریستی می‌پرداختند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز