رییس شورای شهر تهران:

احزاب اصلاح طلب از صحبت‌هایی که باعث اختلاف افکنی می‌شود، پرهیز کنند

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۸:۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۳۹۵۱۲
احزاب اصلاح طلب از صحبت‌هایی که باعث اختلاف افکنی می‌شود، پرهیز کنند
رییس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر از احزاب اصلاح طلب می خواهم از صحبت‌هایی که باعث اختلاف افکنی می‌شود، پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران، با بیان اینکه ایران در برخورد با کرونا نسبت به برخی کشورها به خوبی توانسته عمل کند، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی دیروز تکلیف را روشن کردند. در حال حاضر از احزاب اصلاح طلب می خواهم از صحبت‌هایی که باعث اختلاف افکنی می‌شود، پرهیز کنند. انتخابات برای نظام و اصلاح طلبان سرنوشت ساز است. از ابتدای انقلاب تاکنون بحران‌های فراوانی را پشت‌ سر گذاشته ایم. در شرایط فعلی دچار بحران اقتصادی هستیم و تورم‌ رکوردی شدیدی را داریم. در طول انقلاب بحران‌های مختلفی را سپری کردیم همه بحران‌های قبلی جنس غیر اقتصادی داشتند. بعد از جنگ، اقتصاد کشور رشد کرد و وضع مردم بهتر شد چنانکه بنده در سال ۸۹ مدیرعامل مترو بودم و حدود۶ میلیون حقوق می‌گرفتم که حدود ۷هزار دلار می‌شد اما الان که رییس شورای شهر هستم حدود بیست میلیون حقوق می‌گیرم، با این بیست میلیون نمی توانم همان مقدار دلار بخرم و این نشان می‌دهد که ارزش پول ملی بسیار پایین آمده و درگیر بحران های شدیدی هستیم که با ذکاوت باید از آن عبور کنیم.

هاشمی ادامه داد: در چهار سال اول دولت روحانی شوک اقتصادی برطرف شد اما با تحریم‌های ترامپ مجددا اوضاع بهم ریخت و برای اکثریت جامعه مشکل جدی را به وجود آورد. اقتصاد و گرسنگی مسئله فراجناحی است که با تذکر حل نمی‌شود.

محسن هاشمی با اشاره به نزدیکی انتخابات تصریح کرد: انتخابات آمریکا پیچیدگی خاصی به انتخابات ایران داده اگر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود در ایران یک فرد نظامی روی کار می‌آمد. در حزب کارگزاران سازندگی در مورد انتخابات بسیار بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که به صورت تیم‌ محور و با برنامه وارد انتخابات شویم و این به عنوان نقشه راه ایران ۱۴۰۰ مطرح شده است.

او اظهار کرد: برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰، چهار راه در مقابل اصلاح‌طلبان وجود دارد. اولین گزینه که اصلاح‌طلبان تندرو در نظر دارند و آن تحریم انتخابات است که نتیجه این اقدام را در انتخابات مجلس دیدیم. راه دوم که راه مرعشی است به این ترتیب است که انتخابات را تحریم نمی‌کنیم، مانند انتخابات مجلس لیست دادیم اما آنطور که باید تحرک نکردیم. گزینه سوم راه کرباسچی است به این معنی که دو کاندیدا کاملا جدی برای انتخابات معرفی کنیم اما نتیجه اهمیت به سزایی ندارد. راه چهارم که راه هاشمی رفسنجانی نامیده می‌شود مبنی بر حضور جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری است که با استفاده از راهکارهای عقلایی مشکلات را حل کنیم. به عنوان مثال اگر به برجام برگردیم و فروش نفت را قوی کنیم درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند و ارز مازاد برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور در اختیار داریم، این راه هاشمی رفسنجانی است. اگر جریان اصلاح‌طلب بتواند برای اصلاح کشور یک برنامه واحدی ارائه کند و همان کارآمدی که مدنظر مقام معظم رهبری است را اجرا کند، پیروز خواهد شد. در حال حاضر نیازمند گفتمان عملگرایانه و واقع گرایان با تمرکز بر روی اقتصاد و رفاه هستیم چرا که مردم از ما عمل می‌خواهند.

محسن هاشمی در پایان در رابطه با نامزد کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیح داد: گزینه‌های حزب به جریان اصلاح‌طلب معرفی خواهد شد و در نهایت براساس جبهه اصلاح‌طلبان عمل خواهیم کرد چرا که عضویت در این جبهه را پذیرفتیم و باید طبق آن عمل کنیم. انشاالله اختلافاتمان با این جریان کم شود و در بازی گل یا پوچ گل را به مردم بدهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز