توئیت رئیس شورای اروپا پس از تماس تلفنی با روحانی

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۲۱:۳۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۹۵۶۴
توئیت رئیس شورای اروپا پس از تماس تلفنی با روحانی
رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه پس از تماس تلفنی با رئیس جمهوری ایران تصریح کرد که این اتحادیه از اجرای کامل برجام حمایت می‌کند.

به گزارش برنا، «شارل میشل» در توئیتی تصریح کرد که حفظ فضای دیپلماسی در کنار گام‌های مثبت برای حفظ برجام، در این مقطع زمانی حیاتی است.

 

توئیت رئیس شورای اروپا پس از تماس تلفنی با رئیس جمهوری ایران

 

توئیت شارل میشل، رئیس شورای اروپا:

من با رئیس جمهور حسن روحانی گفتگو کردم. اتحادیه اروپا از اجرای کامل برجام حمایت می کند. حفظ فضایی برای دیپلماسی که با گام های مثبت پشتیبانی شود، در این مرحله بسیار مهم است.

رئیس شورای اروپا و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در آستانه فرا رسیدن ضرب الاجل قانون لغو تحریم‌ها و تصمیم ایران برای توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام، تلفنی گفت و گو کردند.

روحانی با اشاره به اهمیت نقش شورای اروپا در تعیین جهت گیری های کلی سیاسی و ترسیم اولویت های اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر مهم در عرصه جهانی باید در مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا نقش مناسبی ایفا کند.

وی از برجام به عنوان یک دستاورد مهم برای دیپلماسی چندجانبه نام برد و با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم این دستاورد بزرگ به راحتی از بین برود، افزود: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام می تواند نقش خود را در طراحی گام ها ایفا کند.

نظر شما