وزیر دفاع آمریکا:تصمیمی برای تغییر وضعیت نیرو در افغانستان نداریم

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۹۹۱۵
وزیر دفاع آمریکا:تصمیمی برای تغییر وضعیت نیرو در افغانستان نداریم
وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه اقدام شتاب‌زده‌ای برای خروج از افغانستان نخواهند داشت، گفت هنوز تصمیمی درباره آینده نیروهایمان گرفته نشده است و به ماموریتمان ادامه می‌دهیم.

به گزارش برنا؛ لوید آستین روز جمعه در نخستین نشست خبری خود که پس از نشست وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما به یک پایان مسئولانه و پایدار برای جنگ در افغانستان متعهد شده‌ایم و می‌خواهیم از تبدیل شدن این کشور به پناهگاهی برای تروریست‌ها پیشگیری کنیم.

وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه این جنگ طولانی مدت باید پایان یابد، ادامه داد: در تلاشیم تا یک بررسی دقیق از همه گزینه‌ها و ملاحظات کامل و ظرفیت‌ها داشته باشیم.

آستین اضافه کرد: به طور حتم جلوی هیچ تصمیمی را نمی‌گیرم و همچنین توصیه‌ای را که می‌خواهم به رئیس جمهوری ارائه دهم پیش‌بینی نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه به وضوح خشونت در افغانستان فزاینده است، اظهار کرد: باید پیشرفت بیشتری در مذاکرات افغان‌ها با هدایت خودشان انجام شود. بنابراین من از همه طرف‌ها می‌خواهم که مسیر صلح را انتخاب کنند.

رئیس پنتاگون تاکید کرد: اکنون باید خشونت کاهش یابد. من به متحدانمان گفتم که نتیجه بررسی ما مهم نیست، ایالات متحده از کشور افغانستان با شتاب‌زدگی و بی‌نظمی خارج نخواهد شد تا نیروهای خود یا متحدانمان را در معرض خطر قرار دهد.

آستین خاطرنشان کرد: در این زمان هیچ تصمیمی درباره وضع نیروی آینده ما گرفته نشده است. از این ور، مأموریت‌های فعلی ادامه خواهند یافت و البته، فرماندهان ما از حق و مسئولیت دفاع از خود و شرکای افغانستانی خود در برابر حمله برخوردار هستند.

وی بر پشتیبانی از روند حل و فصل درگیری و مشورت با دولت افغانستان تاکید کرد و گفت: با هم مشورت می‌کنیم، تصمیم می‌گیریم و با هم عمل می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز