سخنگوی وزارت امور خارجه چین:

ما به برگزاری نشست برجام با حضور آمریکا کمک می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۸:۴۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۹۹۷۶
ما به برگزاری نشست برجام با حضور آمریکا کمک می‌کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی پیرامون بازگشت به برجام گفت: ما فعالانه برای برگزاری نشستی بین المللی در مورد برجام با حضور همه طرف ها و همچنین آمریکا کمک خواهیم کرد.

به گزارش برنا، رادیو بین المللی چین روز شنبه اعلام کرد که هوا چون اینگ اظهار داشته است: بازگشت هر چه زودتر و بدون پیش شرط آمریکا به برجام کلید خروج از بن بست کنونی است.

تارنمای رادیو بین المللی چین افزود: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته که این کشور دعوت اتحادیه اروپا برای انجام مذاکرات درباره موضوع هسته ای ایران با مشارکت طرف های ذیربط از جمله ایران را پذیرفته است.

هوا سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این موضع آمریکا گفت: پیشبرد روند بازگشت برجام به مسیر صحیح اکنون با یک فرصت نادر روبرو است. چین معتقد است که بازگشت هر چه زودتر و بدون پیش شرط آمریکا به توافق همه جانبه مساله هسته ای ایران کلید خروج از بن بست فعلی است.

او افزود: ما برای دستیابی به نقشه اجرایی برجام از سوی ایران و آمریکا با طرف های دیگر ارتباطات نزدیک خود را حفظ می‌کنیم. چین از همه طرف ها می خواهد برای پیشبرد جریان حل مساله هسته ای ایران از طریق گفت و گوی دیپلماتیک از خود تمایل نشان دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: ما همچنین از طرف های مربوطه درخواست می کنیم با اجرای سریع تفاهمات حاصل شده در اجلاس وزرای خارجه مساله هسته ای ایران در دسامبر سال گذشته، برای بازگشت برجام به مدار درست تلاش کنند.

نظر شما