رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

تشکیل هیات‌های نظارت در شهرهای ۲۰ استان نهایی شده است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۴:۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۰۳۵۲
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از نهایی شدن تشکیل این هیات‌ها در شهرستان‌های ۲۰ استان کشور و صدور احکام اعضای این هیات‌ها خبر داد و گفت: تشکیل این هیات‌ها در شهرهای باقی‌مانده از دیگر استان‌ها به زودی با تکمیل فرایند صدور احکام، نهایی می‌شود.

به گزارش برنا، به نقل از هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، سید حمیدرضا کاظمی اظهار کرد: به محض استقرار هیات شهرستان و ارائه پیشنهاد از سوی آن‌ها، اعضای هیات‌های نظارت بخش مشخص می‌شوند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا افزود: با معرفی این افراد، ساختار کلی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور نهایی شده و در بخشداری‌ها،  فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و یا سایر مراکز مناسب سراسر کشور مستقر خواهند شد و بعد از استقرار، ناظران شعب اخذ رای انتخاب و احکامشان صادر می‌شود.

کاظمی درباره روند شکل‌گیری هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا توضیح داد: برای تشکیل هیات اجرایی مطابق قانون، ابتدا ۳۰ نفر به عنوان معتمد معرفی می‌شوند و پس از تایید صلاحیت این افراد توسط هیات‌های نظارت، با رای این معتمدین و از میان آنها ۸ نفر به عنوان هیات اجرایی انتخاب می‌شوند و مسئولیت ساز وکار اجرایی انتخابات در بخش و شهرستان بر عهده‌شان قرار می‌گیرد.  

او تاکید کرد: بنابراین تمامی روند انتخابات از تأیید معتمدین، تشکیل هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات در شعب توسط هیات‌های بخش و استان مورد نظارت قرار می‌گیرد و گزارش‌های مربوطه به هیات مرکزی منعکس می‌شود.

نظر شما