دیدار نماینده ویژه قطر با مقام‌های سیاسی و نظامی پاکستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۸:۴۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۱۷۶۱
دیدار نماینده ویژه قطر با مقام‌های سیاسی و نظامی پاکستان
نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر روز دوشنبه در جریان سفر به پاکستان با مقام‌های سیاسی و نظامی این کشور درخصوص اوضاع امنیتی منطقه و روند صلح افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش برنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «مطلق بن ماجد القحطانی» امروز با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی و القحطانی درباره موضوع های مورد علاقه متقابل با تمرکز ویژه بر روند صلح افغانستان گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر هوشیاری نسبت به آنچه که وی نقش عناصر مخرب برای تضعیف تلاش‌های صلح در افغانستان خواند، ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های جمعی برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان به ثمر بنشیند.

وی همچنین خواستار حفظ پیشرفت در اجرای توافقنامه صلح میان طالبان و ایالات متحده برای دستیابی به اهداف اعلام شده خود در مورد حل و فصل سیاسی بحران افغانستان شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز به دیدار نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر با ژنرال باجوا فرمانده ارتش و سپهبد «فیض حمید» رییس سازمان اطلاعات و امنیتی ارتش پاکستان (ISI)  اشاره کرد و گفت: طرفین درباره مناسبات دوجانبه، وضعیت امنیتی منطقه و همکاری‌های مشترک برای تسهیل روند آشتی در افغانستان تبادل نظر کردند.

ارتش پاکستان افزود که نماینده ویژه قطر از تلاش‌های مداوم پاکستان برای صلح و ثبات در منطقه قدردانی ومتعهد به افزایش تلاش‌ها برای تحکیم روابط دوجانبه شد.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر در جریان سفر به اسلام‌آباد با «شیخ رشید احمد» وزیر کشور پاکستان نیز دیدار کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز