وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:

نیاز به اخذ مجوز از مجلس برای گران کردن اینترنت نداریم/ اینکه تعرفه را بالا ببریم ظلم است

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۱:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۲۶۱۴
نیاز به اخذ مجوز از مجلس برای گران کردن اینترنت نداریم/ اینکه تعرفه را بالا ببریم ظلم است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حرف هایی که می زنند نادرست است برخی اظهار کردند که دولت بدنبال گران کردن اینترنت است ما اگر بدنبال گران کردن قیمت بودیم، نیاز به مصوبه مجلس نداشتیم.

به گزارش برنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حاشیه های ایجاد شده درباره افزایش قیمت اینترنت گفت: اصلا اجازه افزایش قیمت نخواهیم داد. اگر می خواستیم مجوز بدهیم همان موقع که 2 برابر قیمت را بالا بردند و دولت مصوبه محکمی در برگشتن قیمت داد، اجازه می دادیم. چه کاری است که زور بزنیم بعد التماس کنیم.

او افزود: حرف هایی که می زنند نادرست است برخی اظهار کردند که دولت بدنبال گران کردن اینترنت است ما اگر بدنبال گران کردن قیمت بودیم، نیاز به مصوبه مجلس نداشتیم خودمان برای گران کردن اختیار داریم. نیاز به اخذ مجوز از مجلس برای گران کردن نداریم.  2 و 3 ماه پیش سهامداران اپراتورها تصمیم گرفتند و قیمت را بالا بردند، دولت محکم ایستاد و مصوبه محکم به وزارت ارتباطات داد و قیمت ها برگشت. این ضدتوسعه و ضد عدالت است، بالا بردن قیمت در شرایطی که مردم درگیر کرونا و مشکلات زندگی هستند، درست نیست. به قول برخی دوستان الان قوت غالب در ماه رمضان اینترنت است، بنابراین باید فطریه را براساس اینترنت محاسبه کنیم. اینکه تعرفه را بالا ببریم ظلم است. 4 سال قیمت را تثیت و نگه داشتیم و الان استراتژی ما همان است و محکم ایستادگی خواهیم کرد که این اتفاق نیفتد. از رویکرد مجلس خوشحالیم که اعلام کرد که معتقد به گران کردن قیمت نیستیم این در صحبت خوب هست و این سیگنال مثبت است. اما یک سوال دارم چگونه می شود به یک بنگاه اقتصادی گفت، 10 درصد مالیات را بالا ببر و به قیمت دست نزن. این معادله اقتصادی را اگر شما خبرنگاران حل کردید به ما هم بگویید، ریاضی ما انقدر خوب نیست. البته یک فرمول دارد و آن تعطیلی بنگاه ها و توسعه ارتباطات است. ممکن است. با شورای نگهبان مکاتبه خواهیم داشت و ممکن است که مورد ایرادا شورای نگهبان قرار گیرد. 

آذری جهرمی در مورد احضار خود به دادگاه گفت: پرونده در حال رسیدگی قضایی است و مراحل خود را طی می کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز