رئیس دفتر رئیس جمهور:

کشورهای مختلفی برای بعد از تحریم با ما تماس می‌گیرند/ ترامپ حدود هراز و ۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع کرد که باید لغو شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۲:۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۲۶۷۴
کشورهای مختلفی برای بعد از تحریم با ما تماس می‌گیرند/ ترامپ حدود هراز و ۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع کرد که باید لغو شود
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: شرایط بین‌المللی تغییر کرده است؛ کشورهای مختلفی برای بعد از تحریم با ما تماس می‌گیرند که چگونه همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در رابطه با نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام با بعضی از اعضای دولت درباره دو لایحه پالرمو وCFT گفت: شرایط بین‌المللی تغییر کرده است. کشورهای مختلفی برای بعد از تحریم با ما تماس می‌گیرند که چگونه همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

او افزود: پس از برداشته شدن تحریم‌ها کاری نکنیم که خود تحریمی داشته باشیم که مانع روابط بانکی شود. مساله پالرمو و CFT در دنیا به عنوان یک روال عادی مطرح است و امروز هم به غیر چند کشور همه کشورهای دنیا به این مساله پیوسته اند. بنابراین اگر ما بخواهیم خودمان را منزوی کنیم کار درستی نیست. دژپسند، زنگنه، ظریف، همتی و جنیدی  در جلسه حضور داشتند. هفته قبل هم در این مورد جلسه برگزار شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به وضعیت برجام بیان کرد: اگر می‌خواهند همه چیز بر روال قبل و روابط صحیح برگردد لازمه آن این است که طرف‌های مقابل به تعهدات خودشان در برجام پایبند باشند و حدود هزار و ۶۰۰ تحریمی را که در ۴ سال دولت ترامپ علیه مردم ایران و حکومت ایران وضع شده لغو شود. اگر این کارها را انجام دهند مشخص است که همه چیز به روال گذشته برمی‌گردد. ما مصمم هستیم  و برجام باید منافع ما را تامین کند، برجام باید بتواند آنچه که هدفگذاری شده برسد و ما بتوانیم از منافع آن برخوردار باشیم. تلاش ما بر این است که براساس آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی رهنمود داده‌اند انجام شود و تلاش خواهیم کرد که روی اصولی که منافع کشور منافع‌ را تأمین می‌کند بایستیم. ما یک بار در گذشته درباره این مسائل با آژانس صحبت کردیم و این مدارک، مربوط به گذشته است ما یک بار مرور کردیم و این پرونده بسته شده است. عملا آنچه گفته می‌شود چیز جدیدی نیست و از زمانی که جمهوری اسلامی ایران مذاکرات خود را با آژانس شروع کرده، اتفاق جدیدی نیفتاده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره توهین به دولت اظهار کرد: انتظار ما این بود قبل از اینکه آن وضع در مجلس به وجود بیاید، به دولت و مسوولین توهین کنند و عملا یک صدای مخالف به خارج بفرستند، تعامل شود. دولت از تعامل با مجلس شورای اسلامی استقبال می کند. دولت مصمم بود قانون مجلس را اجرا کند تا به کشورهای خارجی پیامی داده نشود مبنی بر اینکه دولت ایران وقتی قانون خودش را اجرا نکند طبیعی است که به آنچه با آنها امضا می‌کند هم متعهد نیست. رئیس مجلس در جلسه شورای عالی امنیت  در زمان بحث درمورد توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای  حضور داشتند و مصوبات جلسه که به تایید مقام معظم رهبری رسیده  به رئیس مجلس هم ابلاغ شده است. کاری که ما کردیم بر اساس همان مصوبه و حفظ قانون بود و فکر می‌کردیم رئیس مجلس گزارشی از آنچه که اتفاق افتاده را به نمایندگان مجلس ارایه می کند که اینچنین نشد، مجلس مدیریت نشد و شرایطی به وجود آمد، بداخلاقی‌هایی شد و تهمت‌هایی به دولت و به مسوولین زده شد که اصلا در شان مجلس و نظام ما نبود.

او تاکید کرد: وزارت صمت بر روی قیمت‌ها تمرکز دارد و همچنین همکاری بسیار نزدیکی بین وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی شکل گرفته است تا کمبودهای شب عید جبران شود و از افزایش قیمت ها جلوگیری به عمل آید.

نظر شما