روسیه خواستار تسریع در بازگشت امریکا به برجام شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۳:۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۲۷۰۴
روسیه خواستار تسریع در بازگشت امریکا به برجام شد
وزیر خارجه روسیه گفت: در رابطه با بررسی قرارداد عدم انتشار سلاح هسته ای نیاز به رویکرد سازنده درباره مسایل مربوط به ایجاد محدوده عاری از سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی و وسایل حمل انها در خاورمیانه و نیز وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران وجود دارد.

به گزارش برنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در کنفرانس خلع سلاح در ژنو گفت: یکی از رویدادهای اصلی در سال ۲۰۲۱ باید کنفرانس بررسی قرارداد عدم انتشار سلاح هسته ای باشد و همه کشورهای شرکت کننده در قرارداد باید تلاش های خود را بکار گیرند تا این کنفرانس به تقویت قرارداد و نیز انسجام تلاش ها برای اجرای سه بخش قرارداد شامل عدم انتشار سلاح هسته ای، خلع سلاح و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای کمک کند.

او افزود: در رابطه با بررسی قرارداد عدم انتشار سلاح هسته ای نیاز به رویکرد سازنده درباره مسایل مربوط به ایجاد محدوده عاری از سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی و وسایل حمل انها در خاورمیانه و نیز وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران وجود دارد. از همه کشورها در وهله اول دولت جدید آمریکا دعوت می کنیم تلاش ها در این عرصه های مهم برای جامعه جهانی را افزایش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز