علی اکبر صالحی از شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۷:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۲۸۴۲
علی اکبر صالحی از شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی در راستای نظارت میدانی بر پروژه‌های مجموعه سازمان از خط تولید رادیوداروها در شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد.

به گزارش برنا، موضوع اصلی بازدید «علی اکبر صالحی» خط تولید ژنراتور PARSTEC II و رادیوداروهای درمانی بود. ژنراتور مولیبدن/تکنسیوم با نام تجاری PARSTEC II برای نشاندارسازی با کیت‌های رادیودارویی تشخیصی به کار می‌رود.

این ژنراتور به طور وسیع در پزشکی هسته‌ای استفاده می‌شود و بیش از 80% رادیوداروهای تشخیصی و کیت‌ها با این ژنراتور نشاندارسازی می‌شوند.

در بخش دیگری از این بازدید، صالحی از رادیوداروهای درمانی پارس ایزوتوپ دیدن کرد و طی آن اساس تولید، نحوه استفاده و نوع آن از سوی متخصصان این بخش تشریح شد. این رادیوداروها شامل موارد زیر بودند:

_ رادیوداروهای درمان سرطان تیروئید؛ I-131-Oral Solution و I-131-Capsule، رادیوداروهای درمان تومورهای نورواندوکرین، به خصوص فئوکروموسیتوما، نوروبلاستوما و پاراگانگلیوما؛ I-131-MIBG

_ رادیوداروهای درمان بیماران هموفیلی با عارضه روماتیسم مفصلی؛ P-32-Colloidal Synovectomy، Re-186-Sulfide Colloid، Re-188-Sulfide Colloid، Y-90-Hydroxy Apatite و Y-90-Citrate

_ رادیوداروهای تسکین دردهای متاستاز استخوانی؛ Sm-153-EDTMP ،Lu-177-EDTMP ،Re-186-HEDP و Re-188-HEDP

_ رادیوداروهای تشخیص و درمان سرطان پروستات متاستازیک؛ Ga-68-PSMA و Lu-177-PSMA

_ رادیوداروهای تشخیص و درمان تومورهای نورواندوکرین؛ Ga-68-DOTATATE و Lu-177-DOTATATE
_  رادیوداروی درمان سرطان کبد Y-90-Resin Microspheres

علاوه بر رادیوداروهای درمانی و تشخیصی، متخصصان حوزه کیت‌های رادیودارویی نیز توضیحاتی در مورد کاربرد، نحوه تولید و استفاده آنها ارائه دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن بازدید از خط تولید محصولات فوق در شرکت پارس ایزوتوپ که با همراهی مدیرعامل این شرکت انجام شد، از نحوه کار کارکنان بخش‌های تولید، کنترل کیفیت و بسته بندی نیز بازدید به عمل آورده و متخصصان این بخش‌ها پاسخگوی سوالات صالحی در حوزه‌های کاری مربوطه بودند.

در پایان این دیدار دو ساعته، معاون رئیس جمهور دستاوردها و سرعت تولید در پارس ایزوتوپ را به عنوان تنها متولی تولید و تامین رادیوداروهای درمانی و تشخیصی در ایران، تحسین‌برانگیز خواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز