روسیه از انجام اقداماتی برای بازگشت آمریکا به برجام سخن گفت

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۲۰:۴۲:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۲۹۰۵
روسیه از انجام اقداماتی برای بازگشت آمریکا به برجام سخن گفت
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه سازوکار خودکاری برای بازگشت آمریکا به برجام وجود ندارد، گفت: فکر می‌کنم در این زمینه فعالیت‌هایی در وین در حال انجام است.

به گزارش برنا، دیمیتری پولیانسکی در نشست خبری روز چهارشنبه با خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد و افزود: فکر می‌کنم اکنون همه چیز روشن شده است، وقتی ایالات متحده نامه اولیه خود را که ادعا شده بود مکانیسم ماشه فعال شده است را پس گرفت.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانستیم که مکانیسم ماشه فعال نشده و این تنها تصور دوستان آمریکایی ما بود. به امید اینکه آنها درک واقع بینانه ای از اهمیت برجام پیدا کنند، سر و صدایی در این مورد ایجاد نکردیم. ما فکر می‌کنیم این یک گام بسیار درست و منطقی است.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: ایران اقدامات زیادی را انجام داده است که می‌تواند علیه برجام تعبیر شود. همانطور که می‌دانید ایران نخستین کسی نبود که این مراحل را آغاز کرد. آنها در پاسخ به خروج آمریکا از این توافقنامه و به دلیل تحریم‌های اعمال شده این کار را کردند.

پولیانسکی اظهار کرد: بنابراین ایران به این مراحل پاسخ می‌داد. ما همچنین اطمینان خاطر توسط ایران و همچنین آژانس‌های بین‌المللی را یادآوری می‌کنیم که تمام این اقداماتی که ایران انجام داده است قابل لغو است. در این زمینه ، ما از نتایج سفر اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران بسیار تشویق شدیم. او با اطمینان خاطر خاصی برگشت. به همین دلیل ما اکنون خوش‌بین هستیم. ما معتقدیم که شرایط کاملا قابل کنترل و پایدار است. اما هیچ کس نباید گام‌های غیرمسئولانه بردارد.

وی تاکید کرد: ما باید فرایند بازگشت ایالات متحده به برجام را بدانیم زیرا هیچ فرایند خودکاری در این مورد وجود ندارد. این اقدام باید با تصمیم مشترک شرکت کنندگان برجام باشد. فکر می‌کنم این کار در وین در جریان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز