وزیر خارجه روسیه:

آمریکایی‌ها تا نقطه نابودی سوریه قصد ترک این کشور را ندارند/ دقایقی قبل از حمله به سوریه مطلع شدیم

۱۳۹۹/۱۲/۰۸ - ۱۶:۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۴۳۴۴۸
آمریکایی‌ها تا نقطه نابودی سوریه قصد ترک این کشور را ندارند/ دقایقی قبل از حمله به سوریه مطلع شدیم
وزیر خارجه روسیه گفت که واشنگتن دقایقی پیش از حمله به سوریه با پیام های هشدار آمیز روسیه را در جریان این حمله قرار داده بود.

به گزارش برنا، لاوروف روز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری با محمد حنیف اتمر همتای افغانستانی خود با اشاره به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در سوریه گفت که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرمشروع و نقض قوانین بین‌المللی است.
وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اخیرا به اطلاعات متفاوتی از منابع مختلف دست پیدا کردیم که ظاهرا آمریکایی‌ها تا نقطه نابودی سوریه قصد ترک این کشور را ندارند.
وزیر خارجه روسیه با اظهار نظر در مورد حملات هوایی آمریکا به شرق سوریه گفت که طرف آمریکایی تنها چند دقیقه پیش از انجام حمله در این مورد اخطار داده بود.
لاوروف در ادامه اقدامات واشنگتن در راستای تحت فشار قرار دادن سایر کشورها جهت جلوگیری از تحویل کمک های بشردوستانه به سوریه و سعی در جلوگیری از بازسازی ها در سوریه، به شدت از آمریکا انتقاد کرد.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که جدا از کانال نظامی رفع اختلاف بین مسکو و واشنگتن، روسیه از سرگیری روابط دو کشور در سوریه را در سطح سیاسی-دیپلماتیک "بسیار مهم" می داند. وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا تیم خود را در این زمینه تشکیل دهد.

 

نظر شما