مقام سابق دفاعی آمریکا:

پیوستن به برجام جان سربازان ما را نجات می‌دهد

۱۳۹۹/۱۲/۰۸ - ۲۱:۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۳۵۱۳
پیوستن به برجام جان سربازان ما را نجات می‌دهد
ماریک وان مقام سابق وزارت دفاع آمریکا یک روز بعد از دستور بایدن برای حمله به شبه نظامیان در سوریه گفت: پیوستن آمریکا به توافق هسته‌ای می تواند جان سربازان ایالات متحده را نجات دهد.

به گزارش برنا، ماریک وان مقام سابق وزارت دفاع در دولت باراک اوباما جمعه شب در گزارشی در نشریه هیل نوشت: حملات مرگبار علیه سربازان و دیپلمات‌های آمریکا در عراق دقیقا به این دلیل است که ایالات متحده نمی تواند مذاکرات خود با ایران درباره برنامه هسته‌ای را دوباره آغاز کند.

وان که سابقه ارائه تحلیل و گزارش در دفتر امنیت بین المللی و منع گسترش سلاح های هسته ای وزارت امور خارجه ایالات متحده دارد، تاکید کرد: در صورت پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق هسته ای ایران، حملات گروه‌های شبه نظامی علیه آمریکایی هایی مستقر در عراق متوقف و یا به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

به نوشته ماریک وان، این اقدام (پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق هسته ای ایران) یک تغییر خوشایند برای هزاران سرباز و دیپلمات آمریکایی است زیرا با توقف حملات، اعضای سرویس ایالات متحده و افسران خدمات خارجی اجازه پیدا می کنند منابع کمتری را صرف اقدامات حفاظت از نیروها کنند و زمان بیشتری را برای تمرکز بر ماموریت خود صرف خواهند کرد.

 

 

نظر شما