در سوریه

کشته شدن ۷ نفر در آتش سوزی مهیب ارودگاه+جزییات

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۲۳:۵۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۴۲۴۷
کشته شدن ۷ نفر در آتش سوزی مهیب ارودگاه+جزییات
تلویزیون سوریه از مرگ حداقل هفت نفر و جراحت بیش از 20 نفر دیگر بر اثر آتش سوزی در اردوگاه خانواده‌های عناصر داعش در سوریه خبر داد.

به گزارش برنا؛ آتش سوزی در اردوگاه الهول در استان الحسکه سوریه با جان باختن حداقل هفت نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر همراه شد.

رسانه‌های سوریه اعلام کردند که تعدادی از چادرهای بخش چهارم اردوگاه الهول طعمه حریق شد؛ هنوز علت آتش سوزی و اینکه عمدی یا غیر عمدی بوده است، مشخص نیست.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» می‌گوید که که آتش‌سوزی در هنگام عروسی یکی از کارمندان اردوگاه و از یکی از چادرها شروع شد و به سایر چادرها سرایت کرد.

برخی از صفحات خبری در شبکه‌های اجتماعی از سوختگی بیش از ۳۵ نفر خبر دادند و گفتند حال برخی وخیم است؛  علت آتش سوزی نیز از سوی برخی منابع انفجار بخاری گازی اعلام شده است.

یک گروه حقوق بشری در عفرین سوریه نیز می‌گوید که این اردوگاه در جنوب شرقی الحسکه از ابتدای سال جاری میلادی شاهد افزایش آمار قتل بوده که توسط عناصر داعش صورت می‌گیرد و بر اساس آمارها از ابتدای سال جاری میلادی ۲۲ مورد قتل در این اردوگاه رخ داده است .

 آسوشیتد پرس نیز اخیرا اعلام کرده بود که دستکم ۲۰ نفر از جمله چند زن در شرایط مرموز و پیچیده‌ای در اردوگاه الهول کشته شده‌اند.

مسئولان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه( شبه نظامیان کُرد وابسته به آمریکا) که اردوگاه الهول در کنترل آنهاست می‌گویند بیشتر قتل‌های ماه‌های گذشته توسط عناصر مسلح داعش با هدف ایجاد رعب و وحشت صورت گرفته است.

اردوگاه الهول در نزدیکی شهر الهول در شرق استان الحسکه شامل هزاران خانواده  تروریست‌های داعش است و بیشترشان زن و کودک هستند. هزران خانواده تروریست‌های خارجی از بیش از پنجاه کشور دنیا نیز در آنجا ساکن هستند.

نظر شما