در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

بهای برق تحویلی به صنایع فلزی و واحدهای پالایشگاهی بر مبنای نرخ خرید انرژی برق محاسبه می‌شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۰:۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۴
بهای برق تحویلی به صنایع فلزی و واحدهای پالایشگاهی بر مبنای نرخ خرید انرژی برق محاسبه می‌شود
نمایندگان مجلس با محاسبه بهای برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی توسط وزارت نیرو بر اساس نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی موافقت کردند.

به گزارش برنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه،10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی (2) تبصره (15) ماده واحده این لایحه اصلاح شده از سوی کمیسیون تلفیق با 182 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی (2) تبصره (15) اصلاحی آمده است: وزارت نیرو مکلف است بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را با احتساب بهای انتقال انرژی برق تا محل تحویل به مصرف‌کننده بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی (ECA) محاسبه و دریافت نماید.

منابع حاصل از افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. مشترکین با قدرت کمتر از دو مگاوات و همچنین مصارف کمتر از دو مگاوات مربوطه به مشترکین با قدرت بیش از یک مگاوات مشمول حکم این بند نمی‌باشند./

 

نظر شما