یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

فضای داخلی آمریکا تمایلی به لغو تحریم‌های ایران ندارد/ بایدن در داخل آمریکا با مشکلاتی مواجه است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۲۳:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۵۳۴۴
فضای داخلی آمریکا تمایلی به لغو تحریم‌های ایران ندارد/ بایدن در داخل آمریکا با مشکلاتی مواجه است
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: صحبت های اخبر ترامپ حکایت از این داشت که فضای داخلی آمریکا خیلی تمایلی به لغو تحریم ها ندارد بخاطر اینکه روی این تحریم ها، سرمایه گذاری های وسیعی صورت گرفته است.

«علی بیگدلی»، کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص سیاست های بایدن گفت: بایدن ابتدا یک نرمش و حرف های دلخوش کننده مطرح کرد که به برجام برمی گردد اما شرایط برگشت برجام را مطرح نکرد و دلیل آن این بود که در داخل آمریکا با مشکلاتی مواجه بود.

او افزود: یکی از مبارزین اصلی بایدن کنگره و حزب جمهوری خواهان هستند، برخی از اعضای دموکرات حزب در کنگره موافق بودند که آمریکا اول تحریم ها را بردارد و بعد ایران تعهدات را انجام بدهد ولی با یک مشکلاتی مواجه بود. صحبت های اخبر ترامپ هم حکایت از این داشت که فضای داخلی آمریکا خیلی تمایلی به لغو تحریم ها ندارد بخاطر اینکه روی این تحریم ها، سرمایه گذاری های وسیعی صورت گرفته است.

بیگدلی اضافه کرد: تصمیم آنها این است که به این راحتی تحریم ها را برندارند برای اینکه برگشت بسیار مشکل  و ناشدنی باشد. از طرف دیگر ایران از نظر آمریکا متهم است که به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و نشانه دیگری از نرمش آمریکایی ها این بود که قرار بود 1+5 دور هم جمع شوند که ایران انصراف داد. ما تا سیاست نرمشی در پیش نگیریم امکان رسیدن به یک نقطه موفق وجود نخواهد داشت. 

او ادامه داد: با توجه به حوادثی که چند روز گذشته اتفاق افتاد موانع بیشتری در راه رسیدن ایران به آمریکا از طریق توافق کلی اتفاق می افتد. به نظرمن ایران نباید این موقعیت را از دست بدهد برای اینکه ما در بهترین شرایط هستیم. اینکه آمریکا تحریم ها را بردارد و ایران به تعهداتش برگردد با قاطعیت می گویم که آمریکا تحریم ها را بر نمی دارد. پیشنهاد من این است که ایران با نزدیکی با اتحادیه آمریکا یک واسطه گری کند به یک صورتی آمریکایی ها، پول هایی بلوکه شده ایران را آزاد کنند تا ایران هم در برابر افکار عمومی داخلی، یک ابزار دفاعی داشته باشد. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز