در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

اختصاص اعتبار یک‌هزار میلیاردی برای بازیافت پسماند در کشور

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۹:۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۵۵۹۷
نمایندگان مردم هزار میلیارد تومان به وزارت کشور برای بازیافت پسماندهای حاصل از مواد اولیه ، قطعات و کالاهای قابل بازیافت با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست کشور اختصاص دادند.

به گزارش برنا، 

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 12اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بند (و) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (و) تبصره 6 ماده واحده لایحه آمده است: در اجرای ماده (6) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب 20/1/1399، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور موظف است یک در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و کالاهایی که تمام یا قسمتی از آنها قابل بازیافت است را أخذ کرده و منابع حاصله را به ردیف درآمدی شماره 160189 واریز نماید. فهرست مواد اولیه، قطعات و کالاها فوق‌الذکر حداکثر دوماه پس از ابلاغ این قانون، توسط سازمان محیط زیست تعیین و اعلام می‌شود. تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالاهای خود اقدام نموده‌اند، مشمول این عوارض نمی‌شوند. منابع وصولی تا سقف ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال از محل ردیف شماره 39-530000 جدول شماره (9) این قانون در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماندهای حاصل از کالاهای مزبور(ایجاد تأسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود. دستورالعمل شناسایی نحوه رسیدگی و تشخیص مطالبه و وصول توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می‌شود.

 

 

 

 

 

نظر شما