سارکوزی پس از محکومیت، در انتظار دادگاه های دیگر

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۱:۲۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۶۰۶۳
محکومیت نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری محافظه کار پیشین فرانسه به زندان به اتهام فساد و اعمال نفوذ غیرقانونی، رخداد مهم و بی سابقه ای در دوره پس از جنگ دوم جهانی در این کشور به شمار می رود، اما پایان پرونده های قضایی و محاکمه او نخواهد بود.

به گزارش برنا از خبرگزاری های رویترز و فرانس پرس و تارنمای فرانس ۲۴؛ سارکوزی ۶۶ ساله که در دوره ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری بود، روز دوشنبه به تحمل سه سال زندان محکوم شد که یک سال آن قابل اجرا و ۲ سال دیگر تعلیقی است، نخستین رئیس جمهوری پیشین فرانسه بود که به گذراندن حبس به عنوان مجازات کیفری محکوم شده است.

هر چند او تا برگزاری و صدور رای دادگاه تجدیدنظر، به زندان نخواهد رفت و در صورت محکوم شدن قطعی، به احتمال زیاد مدت زندان خود را در بازداشت خانگی و با پابند الکترونیک خواهد گذراند.

اتهام او در این پرونده تلاش برای پرداخت رشوه به یک قاضی با پیشنهاد شغل با درآمد بالا در برابر دریافت اطلاعات محرمانه درباره پرونده دیگری بوده است.

با اینکه این محکومیت ضربه بزرگی به این سیاستمدار بازنشسته بود که هنوز هم نقش مهمی در عرصه سیاست محافظه کار فرانسه بازی می کند، اما پایان گرفتاری های حقوقی و قضایی او نخواهد بود.

سارکوزی که قوه قضائیه فرانسه را به آزارگری و تعقیب متهم کرده، در همین ماه (مارس)، با یک محاکمه دیگر و همچنین پاسخگویی به تحقیقات در پرونده سوم روبه رو خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز