رئیس دفتر رئیس جمهور:

فکر کردند با یک سفر استانی می‌خواهم کاندیدا شوم

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۰:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۴۶۳۰۸
فکر کردند با یک سفر استانی می‌خواهم کاندیدا شوم
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با یک سفر استانی گمان کردند می‌خواهم، کاندیدا ریاست جمهوری ۱۴۰۰شوم و شروع کردند به تخریب من.

به گزارش برنا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با اینکه جلسه امروز اعضای دولت در چه زمینه ای است و آیا در مورد قطعنامه علیه ایران و جلسه شورای حکام است، گفت: خیر، این جلسه در مورد جلسه شورای حکام نیست.

او در مورد قطعنامه ضد ایرانی آمریکا گفت: قطعنامه ای که در این چند روز گذشته به گفته خودشان اصلاحاتی بر روی آن انجام شده، از نظر ما یک موضع غیرسازنده است و روی مذاکرات در برجام اثرات منفی دارد و بر نوع نگاه و همکاری ایران با آژانس اثر منفی دارد. توصیه داریم که این روش دوستانه ای نیست و تا دیر نشده باید اصلاح شود.

واعظی در مورد گفت و گوی روحانی با مکرون گفت: این گفت و گو حدود یک ساعت و خورده ای به طول انجامید و موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله برجام. ایشان ابراز علاقه مندی برای حفظ برجام کردند. موضع ایران روشن است که باید تحریم ها برداشته شود و کشورهای اروپایی و آمریکا یک اقدام روشن و عملی بردارند و ایران هم متقابلا پس از راستی آزمایی این گام را بر می دارد. قرار شده بر روی ایده ها بیشتر فکر صورت گیرد.

واعظی در ادامه گفت: با یک سفر استانی گمان کردند می خواهم کاندیدا ریاست جمهوری ۱۴۰۰شوم و شروع کردند به تخریب من.

واعظی با بیان اینکه تصویب دو لایحه در حال بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شفافیت مالی و برقراری روابط مالی ما با دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اگر این لوایح تصویب و به قانون تبدیل شود قدرت بانک مرکزی ما برای اجرا بیشتر خواهد شد و این دو لایحه می تواند مقداری بار فشارهای مالی بر کشور را کم کرده و تعاملات با کشورهای خارج را ارزان تر کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه وزیران اقتصاد، نفت، امور خارجه، رئیس بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس جمهور با حضور در جلسات متعدد کمیته های تخصصی مجمع نظرات دقیق و کارشناسی خود را مطرح کرده اند، گفت: برای هرگونه همکاری با مجمع برای رفع ابهامات آمادگی کامل داریم و اعتقاد دولت بر این است که چه تحریم باشد و چه نباشد، تصویب این لوایح برای روابط بانکی و مالی ایران با کشورهای دیگر ضروری است.

از واعظی درخصوص وضعیت آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی از جمله کره جنوبی و ژاپن و موضع دولت جدید آمریکا در این زمینه سوال شد، که در پاسخ گفـت: پول هایی که در بانک های خارجی مسدود شده مال خود ایران است و آمریکا قرار نیست پولی از خود بدهد، دولت قبلی آمریکا با قلدری کشورهای دیگر را برای مسدود کردن دارایی های ایران تهدید کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: دولت جدید آمریکا وقتی می گوید اقدامات دولت قبلی را نادرست می داند پس نباید آزاد کردن دارایی های خود ایران در بانک های خارجی کار سختی برایش باشد، دولت بایدن باید در عمل نشان دهد که اقدامات دولت قبلی غلط بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درپاسخ به سوالی در خصوص اخبار و نقل قول منتشر شده از ایشان درخصوص نقش دولت در افزایش قیمت ارز، با بیان اینکه سخنان من در یک جلسه عمومی مطرح شده و فیلم و نوار آن موجود است، گفت: حرف من این بود که در شرایطی که بخاطر تحریم های ظالمانه دشمنان درآمد ارزی حاصل از فروش نفت کشور بشدت کاهش داشته است ما چاره ای نداشتیم که ارز مورد نیاز خرید کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید را از محل ارز صادرکنندگان تامین کنیم.

واعظی با بیان اینکه من از جمله کسانی در دولت هستم که همواره درمورد ضرورت کاهش نرخ ارز به صورت شفاف و صریح سخن گفته ام، اظهارداشت: برداشتی که از صحبت های من از سوی برخی صورت گرفت یک شیطنت آگاهانه بود، فکر کرده بوند سفر من تبلیغاتی است و من نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستم و خواستند شیطنت کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به واکنش ها از سوی یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه، گفت: نمی دانم که چرا برخی اصرار دارند بگویند تکذیب های من درست نیست و انچه آنها از سخنان من به غلط برداشت کرده اند، درست است و اینکه افرادی بدون اطلاع از اصل موضوع اظهار نظر می کنند، عجیب است.

خبرنگاری از واعظی درخصوص اقدامات دولت درمورد حوادث سراوان سوال کرد که دکتر واعظی در پاسخ گفت: رئیس جمهور از همان روز اول وزیران کشور و اطلاعات را برای بررسی موضوع و انجام فوری اقدامات مورد نیاز مامور کرد و مطرح شدن موضوع استان های مرزی و ساماندهی مبادلات مرزی و اقدامات انجام شده برای نظارت بر آن در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نشان از اهمیت این موضوع برای دولت است.

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص اخبار منتشر شده درمورد انجام سفرهای نورزوی با توجه به شرایط خطرناک و حساس شیوع موج چهارم کرونا، گفت:  هنوز هیچ تصمیم قطعی و نهایی در این زمینه از سوی ستاد ملی کرونا اتخاذ نشده و این مسئله در قرارگاه عملیاتی کرونا و ستاد ملی در دست بررسی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در روزها و هفته های پایانی سال، گفت: اگر همکاری مردم خوب باشد و اوضاع شهرهای کشور در پایان اسفند ماه از نظر شیوع ویروس بهتر باشد با اتخاذ تدابیری و در شرایط خاص سفر به برخی مناطق در ایام نوروز می تواند انجام شود.

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه دولت به ریاست رئیس جمهور و اقدامات دولت برای تنظیم و نظارت بر بازار شب عید و کنترل قیمت ها ، گفت: رئیس جمهور در جلسه امروز دولت بر تامین کالاها و نیازمندی های مردم در روزهای پایانی سال و ایام نوروز با قیمت منصفانه تاکید کردند و وزارت خانه های جهاد کشاورزی و صمت مکلف به نظارت دقیق بر این موضوع شدند.

از واعظی درخصوص انتصاب "ریچارد نفیو" برای همکاری با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و تاثیر آن بر روند مذاکرات برای لغو تحریم ها سوال شد که در پاسخ گفت:  اینکه در دولت آمریکا چه افرادی مسئولیت بر عهده دارند، فرقی برای ما ندارد، برای ما عمل دولت بایدن مهم است، موضع ما درمورد برجام مشخص است، رئیس جمهورجدید آمریکا هم بارها اعلام کرده که علاقمند به بازگشت به برجام است و آمریکایی ها حداقل ۴ بار اعتراف کرده اند که تحریم ایران و سیاست فشار حداکثری اشتباه بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: صریح ترین و شفاف ترین صحبت ما این است که آمریکایی ها آنچه را می گویند و بر زبان می آورند، عمل کنند در مقابل ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد، البته آنها گفته اند که برای عمل کردن به حرفهایشان نیاز به مقداری زمان دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز