۳۰ سازمان مردم نهاد خواستار اجرای تعهدات برجامی آمریکا شدند

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۲۲:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۶۷۴۹
۳۰ سازمان مردم نهاد خواستار اجرای تعهدات برجامی آمریکا شدند
۳۰ سازمان مردم نهاد در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار بازگشت سریع به برجام و اجرای تعهدات آمریکا شدند.

به گزارش برنا، در نامه این سازمان‌های مردم نهاد حامی صلح و ضد جنگ آمده است: بازگشت به برجام و اجرای سریع تعهدات،  یکی از مهمترین و صریح‌ترین وعده‌های شما در طول مبارزات انتخاباتی بود.

آنها به بایدن یادآور شده‌اند که یکی دیگر از وعده‌های شما این بود که آمادگی دارید سیاست خارجی آمریکا را از یکجانبه‌گرایی بی پروایانه و جنگ طلبانه دونالد ترامپ دور کنید. همانطور که سال گذشته نوشتید، سیاست "فشار حداکثری بر ایران یک شکست خطرناک" بوده است.

این سازمان‌های مردم نهاد افزودند: این اقدام، یک چرخه از افزایش تنش‌ها در یک خاور میانه از قبل ناپایدار را ایجاد کرد و ما را از نزدیک‌ترین متحدانمان در اروپا منزوی کرد. هرچه بیشتر عناصر "فشار حداکثری" باقی بمانند، بیشتر به تندروها جسارت خواهد داد و دیپلماسی ایالات متحده و ایران را دشوارتر خواهد کرد.

این نامه تاکید دارد: تشدید تنش اخیر در فعالیت‌های نظامی بین ایالات متحده و نیابتی‌های ادعایی ایران در سوریه و عراق تنها نشان می دهد که یک اقدام جدید به چه میزان ضروری است.

۳۰ سازمان مردم نهاد آمریکایی با حمایت از سیاست«عمل» در برابر «عمل»، تصریح کردند:  واقعیت این است که ایالات متحده اولین ناقض توافق بود. بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم ایالات متحده حداقل اقدامات هم زمان با ایران را برای پیوستن دوباره به آن انجام دهد.

فعالان صلح و ضد جنگ آمریکایی یادآور شدند: ما درک می‌کنیم که این یک فضای سیاسی چالش برانگیز است. گروهی با بودجه بسیار عالی از مقامات سابق، فعالان و اعضای کنگره تندرو با ایده دیپلماسی چه رسد به هرگونه توافق با ایران مخالف هستند.

در این نامه با تاکید بر دیپلماسی، آمده است: ما از شما می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به لحاظ عملی برای انتخاب دیپلماسی با ایران و پیوستن به برجام اقدام کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز