نگرانی "بن سلمان" از شکست "نتانیاهو" در انتخابات

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۳:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۶۹۹۷
نگرانی بن سلمان از شکست نتانیاهو در انتخابات
منابع صهیونیستی از نگرانی مقام‌های سعودی نسبت به احتمال شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در انتخابات آتی در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش برنا به نقل از تارنمای شبکه «i۲۴» رژیم صهیونیستی، منابع نزدیک به خانواده سلطنتی سعودی به این شبکه گفته اند که خانواده سلطنتی در عربستان انتخابات رژیم صهیونیستی را از نزدیک دنبال می‌کند و امیدوارند که کابینه فعلی تغییر نکند.

این منابع افزودند: سعودی های بنیامین نتانیاهو را می‌شناسند و او و سیاستش را در ارتباط با روابط با کشورهای خلیج (فارس) و در خصوص ایران تحسین می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: آنها نتانیاهو را تنها ترجیح نمی‌دهند، بلکه او را دوست دارند. او فوق‌العاده است. او جذبه لازم  را دارد و کارش را خوب می‌داند. ما از جایگزین شدن او از سوی رییس اپوزیسون (یائیر لاپید) بسیار نگران هستیم که برخی امور را تغییر خواهد داد.

این منابع تأکید کردند: خانواده سلطنتی سعودی نتانیاهو را در تقابل با ایران، سرنیزه می‌داند.

منابع یادشده اضافه کردند که مقام های رسمی در عربستان سعودی این امور را علنا بیان نمی‌کنند و هیچ کشوری این را علنا نخواهد گفت و در انتخابات دخالت نخواهد کرد.

منابع سعودی مدعی شدند که نگرانی‌ها در عربستان سعودی از احتمال تغییر کابینه در سرزمین‌های اشغالی با توجه به سیاست دولت «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا در مقایسه با سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، بیشتر شده است.

اخیرا برخی از حکام عربی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند و احتمال عادی سازی رسمی روابط عربستان سعودی نیز با این رژیم با وجود اظهارات ضد و نقیض مقام های سعودی وجود دارد.

در ماه های گذشته برخی از رسانه ها از سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو به عربستان سعودی و دیدارش با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گزارش داده بودند که با انکار ریاض مواجه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز