وزیر امور خارجه روسیه:

حل اوضاع برجام به آمریکا بستگی دارد

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۴:۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۷۰۲۲
حل اوضاع برجام به آمریکا بستگی دارد
وزیر امورخارجه روسیه عنوان کرد: سیگنال های آمریکا برای تهران در مورد تصمیم به بازگشت به توافق هسته ای می تواند اوضاع برجام را از بن بست خارج کند.

به گزارش برنا، لاوروف امروز پنجشنبه در گفت و گو با یک رسانه روسی تصریح کرد: امیدواریم وضعیت پیرامون برجام هر چه سریعتر شاهد تغییرات مثبت باشد؛ در این راستا آماده مساعدت برای دستیابی به توافق هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه «پنجره فرصت" برای نجات "توافق هسته ای" هنوز بسته نشده است، تصریح کرد: ما برای دستیابی به این هدف از نزدیک با همه اعضای برجام همکاری می کنیم. ما ، به ویژه ، در حال تماس مداوم با شرکای اروپایی خود هستیم تا راه حل های احتمالی را برای غلبه بر وضعیت فعلی بررسی کنیم.

با این حال ، همه چیز در اینجا به ما یا شرکت کنندگان اروپایی در برنامه اقدام بستگی ندارد. نکته اصلی موضع دولت بایدن در مورد "توافق هسته ای" است. به نظر ما ، گام های واشنگتن که نشانه ای از جدی بودن اهداف آمریکا برای بازگشت به برجام را به تهران می دهد ، رفع انسداد اوضاع در مورد ایران و برنامه هسته ای آن است.

لاوروف گفت: ما امیدواریم که در آینده بسیار نزدیک وضعیت به سمت بهتر متحول شود و روند اجرای برجام به چارچوب مورد توافق اولیه بازگردد. علاوه بر این ، تهران به محض برقراری تعادل منافع از دست رفته ، بارها و بارها  آمادگی خود را  برای برگشت کامل خود را به برجام در صورت رفع تحریم ها ابراز کرده است.
او تصریح کرد: ما آماده هستیم تا از هر طریق ممکن در دستیابی به توافق در مورد این امتیاز کمک کنیم.

لاوروف  همچنین گفت: به سختی می توان روی تغییرات عمده در روابط روسیه و آمریکا در طول دولت جو بایدن حساب کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه