نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین:

ایران و آژانس راه حل خواهند یافت

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۲۱:۳۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۷۱۵۲
ایران و آژانس راه حل خواهند یافت
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت:ما اطمینان داریم که ایران و دبیرخانه اژانس بین المللی انرژی اتمی راه حلی برای روشن شدن جوانب مساله دار آثار مواد هسته ای در برخی مراکز ایران خواهند یافت.

به گزارش برنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز (پنجشنبه) در نشست شورای حکام گفت: دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی باید جزییات حساس کمتری را درباره ایران در گزارش خود قید کند تا اینکه در صورت درز در رسانه ها، مورد سوء استفاده قرار نگیرد. 

اولیانوف خاطرنشان کرد که روسیه از تمایل برخی اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انتشار گزارش مدیر کل آژانس درباره بکارگیری توافقنامه پادمان های آژانس در ایران اطلاع دارد و همواره خواهان شفاف سازی است اما در این مورد معین وضعیت عجیبی بروز می کند. 

وی ادامه داد: ازجمله شورای حکام تصمیم به علنی کردن سندی می گیرد که از مدتها پیش در عرصه عمومی قرار دارد که می توان آن را مجوزی برای تصدیق و تایید اسناد درز شده حساب کرد که شورای حکام را در وضع تحقیر آمیز قرار می دهد.

به گفته اولیانوف، گزارش های مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بلافاصله پس از قرار دادن آنها در پورتال اینترنتی محافظت شده شورای حکام در رسانه ها درز می کند و این اقدام بطور مرتب صورت می گیرد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: در طول ۱۰ سال اخیر هیات روسی بارها موضوع غیرقابل قبول بودن درز اطلاعات گزارش را که باید مطابق با اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و توافقنامه های دولتی پادمان ها محافظت شود را مطرح کرده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز