سازمان‌ جهانی بهداشت زمان انتشار گزارش منشأ کرونا در چین را اعلام کرد

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۰:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۷۴۸۲
سازمان‌ جهانی بهداشت زمان انتشار گزارش منشأ کرونا در چین را اعلام کرد
سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که ۱۴ یا ۱۵ مارس (۲۴/۲۵ اسفند) گزارش تحقیق درباره منشأ کرونا در چین را منتشر خواهد کرد.

به گزارش برنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان‌جهانی ‌بهداشت که در یک کنفرانس خبری مجازی صحبت می‌کرد، حذف هرگونه اطلاعات از گزارش مقدماتی هیأت اعزامی این سازمان به شهر ووهان چین را نیز رد کرد.

اواسط ژانویه بود که سازمان جهانی بهداشت با موافقت چین اجازه پیدا کرد که هیأتی را به ووهان کانون اولیه ویروس کرونا اعزام کند.

پیش‌تر «پیتر بن امبارک» دانشمند ایمنی غذایی در سازمان جهانی بهداشت در پی پایان ماموریت این سازمان در چین، هرگونه تئوری منشاء آزمایشگاهی ویروس را بسیار بعید دانسته و گفته بود این نظریه نیاز به هیچ تحقیقی ندارد. وی در اظهارات هفته گذشته خود تاکید کرده بود که ویروس کرونا به احتمال زیاد از طریق حیوانات میزبان یا گوشت حیوانات وحشی منجمد به انسان منتقل شده و این احتمالات باید همچنان بررسی شود.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از محققان سازمان جهانی بهداشت مدعی شده بود که چین از دادن اطلاعات درباره موارد اولیه ابتلا به کووید-۱۹ که می‌تواند به نحوه و زمان شیوع ویروس در چین کمک کند، خودداری کرده است.

سازمان جهانی بهداشت از زمان آغاز همه گیری کرونا با انتقاداتی روبرو شده است. منتقدان بر این باور بودند که این نهاد در آغاز شیوع ویروس کرونا بر دامنه بحران سرپوش گذاشته است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم از نخستین کسانی بود که نظریه منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا را از یکی از آزمایشگاه‌های ویروس شناسی ووهان؛ شهری که نخستین بار این ویروس در آن شناسایی شد، ارائه داد.

نظر شما