معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نیرو تاکید کرد:

جریان توسعه کشور با وجود تحریم و جنگ اقتصادی متوقف نشده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۴:۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۷۸۴۱
جریان توسعه کشور با وجود تحریم و جنگ اقتصادی متوقف نشده است
معاون اول رییس جمهور با اشاره به احداث صد‌ها طرح و پروژه عمرانی در حوزه‌های آب و برق، نفت و پتروشیمی و کشاورزی، گفت: جریان توسعه کشور در دوران تحریم‌ها ادامه یافته است و جنگ اقتصادی نتوانسته مانع از رکود در جریان توسعه کشور شود.

به گزارش برنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(شنبه) در مراسم افتتاح طرح های مرتبط با وزارت نیرو، افتتاح این طرح ها را به مردم شهرهای مختلف استان یزد تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد ملت ایران در سراسر کشور همواره شاهد اجرای طرح ها و پروژه هایی باشند که موجب توسعه منطقه و رفاه حال آنها باشند.

او افزود: با وجود همه محدودیت های دولت از نظر منابع ارزی و مالی در سالهای اخیر دستگاه ها توانسته اند طرح های عمرانی را اجرا و نگذارند روند توسعه کشور کند شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به احداث صدها خطوط انتقال نیرو، شبکه های آب و فاضلاب و نیروگاه ها در کشور، گفت: اینکه هر هفته پنجشنبه ها و گاهی هر روز نظیر ایام دهه فجر و یا هفته های اخیر به طور متمرکز رییس جمهور طرح هایی در سراسر کشور افتتاح می کنند موضوع بسیار ارزشمندی است. طرح های تاثیرگذار از نظر حجم سرمایه گذاری و نیز برخورداری از فناوری های مدرن.

او افزود: با وجود افت و خیزهایی که وجود داشته پیام افتتاح این طرح ها این است که جریان تولید و سرمایه گذاری به فضل الهی ادامه یافته است البته ما نیازمند کارهای جدی تری هستیم که در دستور کار وزارتخانه ها قرار دارد.

جهانگیری سپس با اشاره به طرح سازگاری با آب در دولت، گفت: وزیر نیرو برای هر 32 استان سندی مرتبط با این موضوع تدوین کرده است که اجرای دقیق آن توسط استانداران در سراسر کشور بسیار مهم است و همه مدیران استان متوجه اهمیت موضوع آب در کشور باشند. در این زمینه باید از دیدگاه های نخبگان فکری در استان ها بهره مند شویم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه قطره قطره آب در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: به نقطه ای رسیده ایم که همانند نفت و گاز در کشور خطوط آب ایجاد می کنیم. خط انتصال لوله های آب از خلیج فارس به مرکز کشور یا از سیستان و بلوچستان به استان های مهم دیگر یا ایجاد خطوط آب بین شهرها اقدام مهمی است. آب شرب مایه حیات است و حیات انسان ها وابسته به این لوله ها است و حفاظت از شبکه آب و خطوط لوله وظیفه آحاد ملت است. مسئله قطع کردن آب شرب عده ای از مردم در فرهنگ ما به ویژه فرهنگ شیعی به هیچ وجه قابل قبول نیست . همه باید از این خطوط آبرسانی صیانت کنیم و مسئولان استانی و امنیتی باید بیش از پیش مواظبت داشته باشند زیرا قطع آب قطعا به زندگی مردم آسیب وارد می کند.

در این جلسه وزیر نیرو با ارائه گزارشی از سرمایه گذاری های انجام شده در صنعت برق و آب کشور، گفت: ایجاد 13 سد مخزنی، 10 طرح آبرسانی شهری، 8 تصفیه خانه بزرگ، 10 تصفیه خانه فاضلاب شهری، آبرسانی به بیش از 1200 روستا و طرح هایی نظیر آن از برنامه های وزارتخانه متبوعش بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز