واکنش پکن به بیانیه مشترک شورای حکام حقوق بشر در چین

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۵:۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۷۹۶۰
واکنش پکن به بیانیه مشترک شورای حکام حقوق بشر در چین
«چن شو» نماینده دائمی چین در دفتر سازمان ملل در ژنو و سایر سازمان های بین المللی در سوئیس به بیانیه مشترک شورای حکام حقوق بشر در مورد چین واکنش نشان داد.

به گزارش برنا، «چن شو» روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر حمایت از سیاست یک کشور دو نظام در هنگ کنگ ابراز عقیده کرد که از زمان اجرای قانون امنیت ملی در هنگ کنگ، این منطقه از ناآرامی خارج شده و ثبات به تدریج در این منطقه احیاء می شود.

او تاکید کرد که عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر یک اصل مهم در منشور سازمان ملل و نیز قاعده اساسی در روابط بین الملل است. منطقه اداری ویژه هنگ کنگ جزئی جدانشدنی از سرزمین چین و امور هنگ کنگ نیز از امور داخلی چین است.

وی با اشاره به سخنرانی نماینده بلاروس به نمایندگی از ۷۰ کشور در سازمان ملل گفت: نمایندگان این ۷۰ کشور از دیگر طرف ها خواستند که به طور جدی به حق حاکمیت ارضی چین احترام  بگذارند و دست از مداخله در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین بردارند.

چن ادامه داد: این سخنرانی مشترک به طور کامل نشان می دهد که موضع و اقدامات عادلانه چین در مورد هنگ کنگ به طور گسترده مورد حمایت وسیع قرار می گیرد.

به گفته وی برخی از کشورهای غربی به بهانه حقوق بشر، از مساله هنگ کنگ برای اعمال فشار بر چین و دخالت در امور داخلی چین استفاده می کنند توطئه ای که محکوم به شکست است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز