سید احمد نبوی در نشست خبری حزب همت :

فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص عدم ورود نظامی‌ها به سیاست وابسته به شرایط زمان خود بود/سردار دهقان، یکی از گزینه‌های ماست/

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۶:۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۸۶۴۷
فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص عدم ورود نظامی‌ها به سیاست وابسته به شرایط زمان خود بود/سردار دهقان، یکی از گزینه‌های ماست/
نشست خبری ستاد انتخابات حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) با حضور تعدای از ارکان این حزب و اصحاب رسانه با موضوع انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تشکیل شد.

به گزارش برنا، نشست خبری ستاد انتخابات حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) با حضور تعدادی از ارکان این حزب از جمله مهندس سید احمد نبوی (دبیرکل)، آقای مهندس فغانی (جانشین دبیرکل) ،آقای مهندس کاظمی(جانشین ستاد انتخابات)، آقای دکتر احمدی (سخنگو ستاد انتخابات ریاست جمهوری) ، آقای مهندس قانع (سخنگو ستاد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ) ، خانم دکتر بیات (دبیر ستاد انتخابات) و آقای مهندس ملکی (مسئول رسانه) در دفتر مرکزی این حزب  با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ تشکیل شد.

سید احمد نبوی در ابتدا به پایان قرن اخیر اشاره کرد و گفت: قرن اخیر با رضا شاه و وبا شروع شد و با روحانی و کرونا در حال پایان است.

دبیرکل حزب همت در توضیح عملکرد سه سال  و نیمه حزب گفت: امروز در ۲۴ استان شعبه و در ۱۲۰ شهر دفتر داریم و جز گسترده ترین احزاب در کشور هستیم. حزب همت در سیاستگذاری ها، اولویتها و ویژگی هایی داشته که امروز به اولین ها در سیاست کشور تبدیل شده است؛ میانگین سنی شورای مرکزی این حزب ۳۷ سال است که داشتن شورای مرکزی دهه شصتی جزء اولین های این حزب هست . دومین ویژگی حزب همت ارائه و چاپ گزارش عملکرد سالانه این حزب بهمراه گزارش مالی شفاف است تا فرهنگ گزارش دهی را در میان احزاب کشور پایه ریزی کند. سومین ویژگی این حزب ارائه پیشنهاد در پی هر انتقادی است که نمونه آن کتاب سند راهبردهای کلانشهر تهران است که در آن ۵ پیشنهاد کلان برای حل مشکلات پایتخت ارائه شده است، ولی متاسفانه مورد توجه سه شهردار سابق قرار نگرفته است.

نبوی در ادامه آورد که امروز ۱۲ هزار عضو فعال داریم که در شرایط سرد سیاسی و سختی اقتصادی ، حق عضویت متناسب با رده تشکیلاتی خود از ۵ تا ۵۰ هزار تومان پرداخت می کنند.

رئیس ستاد انتخابات این حزب گفت: حزب همت یک حزب مستقل است که سعی می کند جریان تحول خواهی را در مقابل دو جریان اصلاح طلب و اصول گرا عینیت  ببخشد.

وی دیگر ویژگی حزب همت را عدم حضور ژنرالهای سیاسی کشور دانست و گفت : حزب همت با انتقاد از وضعیت سایر احزاب کاغذی که فقط چند ماه قبل از هر انتخابات شروع به فعالیت می کنند، انتخابات را محل عبور می داند و پس از آن با قدرت مطالبه گری خود را ادامه خواهد داد.

نبوی با انتقاد از بازنشستگان شیفته خدمت که تنها راه بازگشت به عرصه قدرت را انتخابات می دانند گفت: با توجه به اینکه عمده اعضای ما جوانان هستند ، ما هیچ عجله ای برای رسیدن به قدرت نداریم. لذا از آرمانهای خود عبور نخواهیم کرد و همچنان کنشگری خود را در قالب ۲۳ کمیته تخصصی ادامه خواهیم داد.

دبیرکل حزب همت گفت: متخصصان حزب همت در حدود یکسال است که در حال تدوین برنامه ای برای وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هستند  وآن را در طی ماه آینده در اختیار رئیس جمهور متبوع خود قرار می دهیم و مجری آن در دولت آینده خواهیم بود و تنها با شرط تحول در سال اول، مسئولیت را ادامه می دهیم و در غیر این صورت استعفا خواهیم داد، چرا که معتقدیم مردم دیگر فرصت آزمون و خطا نمی دهند.

رئیس ستاد انتخابات حزب همت گفت : ما از ۶ ماه قبل بیست و چند کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را در سه دسته اصول گرا، اصلاح طلب و جریان ویژه انقلابی تقسیم کردیم و همچنین آنها را به دو دسته خوبها و بدها طبقه بندی نمودیم و با مهندسی معکوس و روش حذفی ، کاندیداهایی که شهره به بدنامی بودند را کنار گذاشتیم.

در ادامه دکتر احمدی، سخنگو ستاد انتخابات گفت: پس از دسته بندی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به روش حذفی به این امکان رسیدیم که کاندیدای ویژه می تواند خصوصیت نظامی داشته باشد چراکه یک نظامی نگاه و تفکر استراتژیک دارد، مرد بحرانهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بلاهای طبیعی است، فرد مقتدری است که منیت ندارد، دارای خصیصه ایثارگری و فداکاری است، هدفگر است، شرایط تک و پاتک وآفند و پدافند را می شناسد، دارای مهارت تبدیل تهدید به فرصت است، تنها با پیروزی آرام می گیرد و عملگرا و نظم گراست.

مهندس کاظمی ، جانشین ستاد انتخابات حزب گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا در شرایط بحرانی از فرماندهان نظامی مقتدر استفاده می کردند همچون چرچیل در جنگ جهانی دوم که توانست اقدامات متحولانه برای انگلستان ایجاد کند.

پس از آن نبوی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند نظامی ها وارد سیاست نشوند، گفت: این سخن کاملا درست است ولی این فرمایش برای تاریخی است که ارتشیها کودتای نوژه را بوجود آورده بودند و این سخن شامل انقلابی هایی که بسته به شرایط نظام ، لباس بسیجی پوشیده بودند نمی شد؛ بنابراین باید شرایط زمان را در بازخوانی تاریخ در نظر بگیریم چراکه بدیهی است که حاج همت ها که از سیاست پا به عرصه جنگ گذاشته بودند، کودتا نمی کردند.

آیا از یک کاندیدای جوان حمایت می کنید؟

نبوی: مقام معظم رهبری از کلید واژه دولت جوان انقلابی استفاده کردند بنابراین رئیس جمهور آینده باید چند ویژگی داشته باشد که یکی از آنها دولت جوان و ائتلافی است و همچنین باید در قبال اشتباهات از مردم عذرخواهی کند.

آیا به طور واضح نگاه شما به به یک کاندیدای نظامی است؟

نبوی: می تواند یکی از گزینه های ما برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نظامی باشد ولی صد در صد نیست.

آیا با کاندیدای نظامی، ترس کودتا وجود ندارد؟

نبوی: آقای دکتر رضایی که بالاترین سابقه نظامی را در کشور دارند، با ۴ میلیون رای پس از انتخابات کاملا تمکین کردند، چراکه نظامیان حافظان انقلابند؛ پس به هیچ وجه ترس کودتا وجود ندارد.

حزب همت با کدام کاندیدا مذاکره کرده است؟

نبوی: در آبان ۹۸ به ملاقات با سردار سلیمانی رفتیم و از ایشان برای حضور در عرصه ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای ملی دعوت به حضور کردیم ولی ایشان فرمودند که کاری را بلد نیستم را نمی پذیرم.

در فروردین ماه با آقای دهقان ملاقات داشتیم و از ایشان بدلیل عملکرد قابل توجه دوران وزارت دفاع بهمراه شهید فخری زاده همچون شهرهای موشکی زیرزمینی که امروز قدرت نظامی کشور حتی در مذاکرات به شمار می آید، دعوت به حضور کردیم که پس از دو ماه رسما اعلام حضور کردند. ایشان یکی از گزینه های ما هستند.

همچنان با یکی دیگر از دوستان که این ویژگی ها را دارند، در حال مذاکره ایم که در نهایت گزینه نهایی را اعلام خواهیم کرد ولی فعلا عجله ای در این موضوع نداریم.

از میان کاندیداهای نظامی همچون آقایان رضایی ، محمد، دهقان و قالیباف تمایل به کدام گزینه دارید؟

نبوی: ما آن گزینه ای که نمی خواهیم را می دانیم.

آقای قالیباف را نمی خواهیم چرا که کسی که معاون اولش ۱۲ سال اختلاس و دزدی می کند و در آستین خود دزد پرورش می دهد، همسرش بیمارستان شخصی می سازد، پسرش هیئت مدیره چندین شرکت است را شایسته این مقام نمی دانیم.

آقای محمد را نمی خواهیم چرا که سابقه اجرایی در کشور ندارد. او یک انبوه ساز و مگامال ساز بزرگ است که به عنوان وزیر مسکن گزینه خوبی است ولی کشور گردانی متفاوت است.

ولی از آقای دهقان و رضایی کثافت کاری ندیدیم.

به نظر آقای دکتر رضائی اقبال مردمی ندارد، آیا انتخاب چنین شخصی به حزب شما آسیب نمی زند؟

نبوی: ایران انتظار یک رئیس جمهور مقتدر را می کشد . خواسته مردم کسی است که نانوا را بدلیل نان خمیر در تنور کند، مسئولین ضعیف را در سطل آشغال بیاندازد و آنان را از دولت اخراج کند. ضمن اینکه ما ضمانت اجرایی از کاندیدای مورد حمایت خود می گیریم و اگر متوجه شویم که در انتخابمان اشتباه کردیم به لحظه به مردم می گوییم اشتباه کردیم چرا که ما بین بد و بدتر انتخاب نمی کنیم حتی اگر کاندیدایی نداشته باشیم.

حزب همت چه اهرمی برای افزایش مشارکت دارد؟

نبوی: اتاق فکر حزب همت روزانه در حال تولید محتوا و ارتباط با مردم است. لازم است اشاره کنم در حال راه اندازی جبهه تحول گرایان ایران اسلامی در کنار احزاب مستقل  و رها یافته از دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی همچون مجمع جانبازان انقلاب اسلامی و حزب ایران زمین و چند حزب دیگر هستیم.

چرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مطالعه و برنامه ریزی انتخاب کردید؟

نبوی: به دلیل اینکه تنوع تخصص اعضای ما این توانایی را ایجاد کرده بود که وزارت خانه ای را مطالعه کنیم که در حوزه های مختلف نقش اجرایی دارد.

نبوی در پایان نشست به این نکته اشاره کرد که مجموع اختلاسها در ۳۲ سال گذشته به اندازه کل درآمدهای دولت آقای روحانی بوده است که حاصل بی تدبیری، سو تدبیر، رانت بازی، رفیق بازی و گعده بازی دولتها می باشد و امیدواریم دولت آینده اینطور نباشد.

 

 

نظر شما