جهانگیری مصوبه برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی را ابلاغ کرد

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۶:۳۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۸۶۵۱
جهانگیری مصوبه برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی را ابلاغ کرد
معاون اول رییس جمهوری، مصوبه مربوط به برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تُن (لنج تجاری) را ابلاغ کرد.

به گزارش برنا، با امضای اسحاق جهانگیری، مصوبه مربوط به برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن (لنج تجاری) ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه سیزدهم اسفند ۱۳۹۹، به پیشنهاد وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ماده (۱۸) آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورها، مصوبه مربوط به برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن (لنج تجاری) را ابلاغ کرد.

به موجب این مصوبه و در راستای ساماندهی شناورهای سنتی و ترغیب دارندگان شناورهای جایگزین شونده با کاربری تجاری، مزایایی شامل تخفیف سود بازرگانی برای کالای تجاری، بهره‌مندی از مزایای مندرج در آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورها، بهره‌مندی از مزایای مربوط به نرخ فروش سوخت و... در نظر گرفته می‌شود.

 

نظر شما